torsdag 1 juli 2010

Efter regn...

Så kommer det sol, igår var det tråkväder mulet och så kom det ett
par rejäla skurar.
Så stackars Svinto fick bara sina tråkiga korta rundor och sedan där
imellan var det terassen som hägrade.

Efter middagen gick vi ut och körde lydnad och uppletande med Nelly
och Leffe.
Jag körde massor av frittfölj och inkallningar för på friaföljet
plogar hon lite väl mycket och så sätter hon sig snett, inkallningen
körde vi mest på avsluten eg för hon sätter sig för långt ifrån
och snett!

Efter lydnaden körde jag uppletande på andra ängen gick skapligt
bra, sedan var det leffes tur och han gick jättebra på första
föremålet sedan det andra var inte alls bra...
Sedan la jag ut 4 föremål och så fick Nelly och Leffe konkurens då
dom tog varanat föremål!

Översta bilden är vårat supermysiga sovloft i stugan, dock väldigt
lågt i tak som ni säkert ser, inte ens jag kan stå raklång i nock.

Andra bilden visar vart jag la spåret i morse till Nelly spåret var
lite mera än 1 km långt tog 18 min att lägga det innehöll flera
vinklar, en återgång och ett par spetsvinklar.
Det var 2 vanliga apporter och 3 naturpinnar.

Upptaget var slarvigt och ringel i de första 2 vinklarna men sedan
spårade hon som en liten gudinna MEN hon gick över 2 av
naturpinnarna :-(

Nu skall jag gå bakom huset och låta gubbarna frispåra leffes spår
så dom också får göra ngt kul :-)

Svintos böld verkar gå åt rätt håll men jag misstänker att
dränet kommer få sitta till på fredag (5 dagar) för det varar
fortfarande en hel del, dränet kunde vi ta bort om 4-5 dagar
förutsatt att det slutat att vara och det bara kommer sårvätska!

1 kommentar:

Monica sa...

Skönt att Svinto är på bättringsvägen.
Själv har jag hittat två knölar på Signe i dag fast inte i juvret, inte mycket att göra åt hoppas bara att det inte är tumörer.