tisdag 27 juli 2010

Underbar sommar!

Varit en riktig mysig semester med Henrik först var vi ju 2 veckor i värmland och den största höjdpunkten var att vi fick hämta hem Svinto från Ultuna den dagen vi åkte till en underbar stuga mitt ute i ingen stanns!
Henriks föräldrar bodde på campingen i kristinehamn så vi umgicks en del med dom och bjöd tom ut dom till stugan på middag var rätt trevligt att få rå om dom ordentligt och även få spendera tid med deras gammelhund Mimmi och då man såg henne då trodde man inte att det var sista gången man såg henne.
Henke han med att springa ett lopp i en håla mitt ute i ingenstanns han placerade sig bra och fick ett fint strykgärn.
Sedan mötte en webb kompis upp och vi rullade hem till honom och hans fru och hela hundflock och åt supertrevliga människor (och hundar =)
Det blev en hel del att umgås med dom senare, vi tränade hund och sedan blev det en middag hos oss i stugan!

Sedan var vi hemma i väsby ett par dagar innan vi åkte ut till en annan stuga mitt ute i ingen stanns där det på en udde fanns 3 st hus, det minimala krypinnet vi hyrde och en större uthyrningstuga samt en sommarhus fanns det.
Dock fanns det inga andra hundar där så det var suveränt bra, vi tömde bilen och rastade hundarna och då vi klev in i stugan igen hade kylskåpet lagt av :-(
Jag och henke kikade på det under 10-15 min och så satte kylskåpet på sig självt och då upptäckte jag det...

Leffe var BORTA de andra 3 hundarna stod och glodde in i stugan på oss, jag gick ut och vrålade på Leffe, efter ett par minuter kommer han galopperande och var dyngsur...
Vi byter om till badkläder och går dom få metrarna ner till sjön och möter 2 st av dom i andra hyrstugan, dom pekar på Leffe och säger "den var det som kom in och morsade och som sedan sprang ner till sjön morsade på barnen och sedan tog en åra och simmade runt med den i sjön"
Tur att dom tyckte han var söt och trevlig *s*

Vi köpte flytvästar till alla hundarna för dom simmade så pass många timmar om dagen och det var lite strömt och vi bottnade inte i sjön, så det kändes klokt med en livlina då!

För tillfället blir det väldigt lungt sitter mycket på grogghyllan som pappa byggt åt oss det är himmla lungt och mysigt att sitta där!

1 kommentar:

Monica sa...

Härligt att Svinto är bra igen, ja ni verkar ha haft en underbar semester i värmen tillgång till sjö har ju nästan varit ett måste.
Fin grogghylla, själv skulle jag vilja ha en stor amerikansk veranda med hängsoffa mm men det får nog förbli en dröm.
Ha det bra;-)