söndag 5 februari 2012

Värme....

I veckan provade jag ca 30 par olika skor i olika prisklasser, allt ifrån skor för 129 kr upp till 1 500 kr. Har ju en hel del fina vinterskor och 2 par rejäla kängor.
Dock så är mina bruna mockakängor från haglöfs 6 år gammla och jag har gått väldigt många mil i dem, så henke tyckte jag kunde prova lite rejälare skor också.
Så vi åkte till XXL i fredags kväll och kollade på kängor och skor där, hopplöst att hitta ett par skor som inte är lågskor eller klämmer på min skruv vare sig från sidan eller underifrån.

Men så helt plötsligt hade jag 3 par olika par skor/kängor att välja emellan det var ett par Lundhags, ett par HH och dessa på bilden.
Jag valde bort lundhagsen för dom kändes lite klumpiga, och HH dör dom var "snygga" och inte lika varma som dessa (klarar ner till -40 medans HH -20)
Och djäklar vad skönt med varmt på fötterna vill jag lova =)

Igår var jag ute på en längre tur med Nelly, det var kallt då vi begav oss ut och jag tänkte att har hon varmt över ryggen kanske hon slipper köldkrampen på promenaden vilket verkade fungera mycket bra, lilla damen blev inte 3-bent en enda gång trots vi strosade och busade runt i 1,5 timma.

Mysig vinterbild, älskad boll i munnen.

Testade att göra en fiskgratäng i går och OJ satan i gatan vad god den blev :-D snabb och enkel att göra blir helt klart att äta denna igen, enke ville ha den redan i veckan för den var så god.
Kommer kladda ut receptet i bloggen sedan så ni får testa den som är sugen.

Igårkväll kom en bardomsvän över på fika och spelkväll, efter att vi mumsat i oss varsin stor bit äppelkaka gick vi upp och drog igång Wii spelet och sedan spelade vi till strax efter kl 23 :-D
Mariocart är ett himmla roligt spel så timmarna verkligen flög iväg.

Våran BRF höjde temperaturen ut från centralen igår, så helt plötsligt har vi varmt och gott inne, då jag klev upp kl 8 i morse var det 19 grader i köket och lite rörelser höjde temperaturen till 19,5 =)

Så skönt att slippa pälsa på sig som en galning inomhus!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja det är verkligen kallt ute nu. Usch för att jobba natt ute nu när det är så kallt :( När jag la mig i natt så stod termometern på -20,4 grader och det va inte skönt alls.

Nra att dom höjt värmen hos er så ni slipper frysa :) Inte kul att både frysa inne och ute när det är så kallt.

Kanon att du hittade dig några bra kängor, fryser man om fötterna så fryser man ju om hela kroppen :(

Just nu har vi inte lika kallt som i natt är "bara" -11 grader ute men rätt råkallt. Vi har en simtid inbokad på em så vi slipper ut och frysa idag :)

Hoppas att ni får en bra söndag :)

Kram

Monica sa...

Hihi vad söt hon var i sitt täcke.
Var dom dyra kängorna skulle behöva köpa ett par nya till nästa år.
En riktig lyxgratäng ser det ut att vara;-)
Ha det bra i kylan;-)