fredag 26 augusti 2011

Igår spårade hundarna, Nelly fick ett 1,2 km långt spår med lite klurigheter hon gick som på räls, 3 bärplockare i spåret var det men det störde henne inte alls!
Dessvärre var farten mycket hög så jag drogs om kull ett par ggr och såg oftast bara ett galloperande schäferarsle framför mig!
Ett problem fick vi där ringlade hon 2 ggr innan hon upptäckte lösningen.

Leffe spårade sitt km långa spår bra också!

B fick ta Leffes spår och S fick ta Nellys spår, svinto tutade iväg och sittmarkerade varje pinne, svinto spårade extremt duktigt och nogrant!

Men där Nelly fick problem insåg jag att svinto inte spårat mig, utan spårat löpande Nelly :-/

Ja, ja han fick jobba iallafall han är 11,6 år gammal och skall inte tävla!

Då vi kom hem fick samtliga hundar ett stycke oxsvans var och det uppskattades.

Fisk fick jag igår, och jag lovar... Mitt flöte ÄR lika stort som en fotboll!!!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilka duktiga vovvar i spårskogen :) Smaskens med lite oxsvans efter allt arbete i skogen.

Hoppas att allt är bra med dig och vovvarna :) Ha en skön helg.

Kram