lördag 3 september 2011

Älskade gubbar!

Fattades oss när vi vaknade i dag, sorgen slog en med full kraft som en knytnäve i magen :-( Finner lite tröst i denna vackra dikten:

Fortsätt gå vi är alldeles bakom dig.

Vänd dig inte om, du kommer inte att se oss där.
Vi är med dig, fast du inte ser oss.
Vi finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.
Vi har det bra nu.
Så fortsätt att gå, för vi är alldeles bakom dig ändå!

Veterinären kliade och kikade igenom Bonzo och Svinto och tyckte vårat beslut var klokt och rätt, dom slapp gå ner sig och vi slapp uppleva paniken av att dom klappade ihopp, det är väl den enda trösten just nu även om den är klen

När vi kom hem igår kollade vi på gammla bilder, bilden ovan är då Bonzo (Till höger i bilden) Nyligen gjort sitt RPS prov och jobbade i Alvik ihop med Henke!
Unga pigga starka hundar...

Svintos första Hjo resa, vi hade inte haft honom mera än 1-2 veckor då vi åkte ner och när vi såg denna bilden igår slog det oss att om började sina liv sida vid sida med huvudet ner i en matskål.
För igår tog våran frolick slut och vi fick en hundmatskål full med kattorrfoder som hundarna älskade.
Och efter dom fått den lugnande sprutan matade vi dom med händerna, grät och kliade på dom!
Svinto somnade först och vi önskade honom god natt och plockade bort sista fodekulorna ur munnen på honom.
Dom Svinto somnat fick Bonzo hela skålen och vilken kämpe han var, han vägrade somna förren han hade tömt matskålen...
Sedan gick allt lugnt och värdigt till och många tårar ran från våra kinder....

Ett SUPER TACK till våran veterinär som var så tillmötesgående som höll öppet extra så vi fick komma dit då dom stängde igår så vi fick all tid vi behövde och slapp möta folk i väntrummet!

denna bilden är tagen i parken utanför veterinären igår i parken där vi satt i 1½ timma med våra älskade gammlingar...

Ni kommer alltid ha en plats i vårat hjärta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska skfiva/säga, läst både ditt o Henkes blogg, flera ggr eftersom det varit svårt att se texten för alla tårar...
Ni har varit starka, gjort rätt och det ska ni ha all beundran och heder för! Dock gör det inte sorgen lättare, tar inte bort smärtan...Det gör ont och jag gråter som om det varit ngn av mina egna som vandrat vidare - därav kan jag knappt ens föreställa hur stor smärtan och saknaden är för er - när jag känner som jag gör......Önskar er all styrka...!! KRAM./Anita

Monica sa...

Kram vet hur det känns

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch vad jobbigt, lider verkligen med er. För även om man vet att man tagit rätt beslut för hundarnas skull så finns ju sorgen där ändå.
Men jag tycker verkligen det var så starkt av er att kunna ta bort dom innan dom blev riktigt dåliga.

Många tröste kramar från mig och Vinja <3

Manhofs sa...

Blir så ledsen så jag orkade inte läsa allt...det är för nytt för mig.Tänker på Er och sänder en bamse kram. Det va så fina killar Ni hade / Susan

Catti sa...

Det finns inget svårare än att ta det beslutet. Jag gjorde det själv i början på sommaren. Men hur ont det än gör vet man om att man gjorde rätt...
/Catti