lördag 16 juni 2012

Så tiden går! och Leffe får jobba ett år till!

Tiden springer iväg och dagarna är fyllda med massor av saken hela tiden så bloggen hänger inte riktigt med känner jag. Utöver att jag verkligen stormtrivs på jobbet och dessutom har en hel del pass inbokade så blir det mycket hundträning, umgås med sambon! Samt umgås vi/jag så mycket jag bara kan också med min brors lilla familj.

Förra helgen blev det väldigt mycket hundträning, även måndagen och tisdagen ägnades åt att träna massor av hund innan jobbet.
Härligt att vi båda har det gemensamma intresset hund!

Leffe lus har även hunnit med att ha sitt årliga prov för polisen vilket han fixade och nu får jobba ett år till med sin husse, så nu slipper Henke gå runt och oroa sig för RPS:en... Även om hunden kan grejorna så kommer ju endå nervositeten smygande endå.
Inte gk prov -> omprov... inte få jobba med hunden.

Vi har även hunnit med att gå massor av långa och sköna promender då vädret varit uppbehåll så hundarna har även fått lagomt med motion med utöver träningen.
Även husse och matte behöver ju röra på sig.

Vädret har ju inte varit helt stabilt utan det har ju regnat till och från och ibland verkar inte hundarna vara vattenfasta.
Eller dom kanske är smarta? varför ligga i regnet då man kan ligga torrt?

var i botkyrka bhk i tisdags innan jobbet och utöver rastningar och lydnadsträning fick Nelly simma ett pass också, så tror hon blev nöjd den dagen med.

Denna lördagsmorgon tillbringas med att försöka vakna till liv, trött som få jobbade till 21 igårkväll, hade flyt med tåg och buss så jag kom hem strax efter kl 22 och sedan fixa iordning allt inför idag och kom i säng och somnade vid midnatt...
Sovit som en kratta och vaknade redan vid 6.20 och skall strax göra mig i ordning för ett par timmars jobb.
Dagen till ära slutar jag faktiskt kl 14 vilket känns rätt nice om jag skall vara ärlig. få en ledig em istället för en ledig fm.

Så ikväll skall nelly få en liten cykeltur om vädret tillåter annars blir det väl spår eller lydnad eller kanske tom en busig långpromenad.

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att Leffe klarade den årliga uppkörningen :) Bra även att du trivs på ditt jobb :)

Ja det måste vara kanon att ha samma intresse för då blir det ju inge gnäll om man vill åka och träna eller göra nån annan hundaktivitet direkt efter jobbet.

Här är det iaf attan tomt utan Vinja :( Som tur så hälsar jag ju på henne varje helg när jag är ledig :) Så nu hoppas jag att 6 veckor går fort så bägge får komma hem :)

Kram