tisdag 3 augusti 2010

PLÄP dvs Pung Längre Än Penis!

Hade denna på en av mina första hemsidor, det utspelade sig runt 6-7 år sedan! En favorit bland mina vänner och även en rikstäckande favorit som fått folket på RIX FM att skratta så tårarna sprutade då dom skulle läsa upp denna blunder!


Bortgjord Matte:

Svinto har en ganska så stor och lång pung (PLÄP) och den ställer till stora problem i hans ljumskar han får svamp där för pungen hänger så pass mkt att det bir konstant fukt där. Så vi måste vara noga med att torka och ev raka bort pälsen där och unerhålla och torka ut med potatismjöl. Efter en regning vår så var utslagen värre än någonsin och det lukta illa och stackaren.. Fick tipset av en vetrinär att köra med pevaryl en tid innan vi skulle komma in för ev starkare åtgärder!

Så jag begav mig ner till apoteket på Väsby centrum för att kolla in utbudet av svampmedel. Jag stod och valde mellan en stor tub pevaryl eller pevaryl puder. Efter ett tags dividerande med mig själv så kom jag fram till att pudret torde vara bättre iom att det både torkar ut och behandlar.

När jag stod där och bestämmde mig så kom det fram en ur personalen och undra om jag behövde hjälp. Och faktiskt, jag behövde hjälp för jag missade att fråga vetrinären en sak så följande samtal utspelade sig:

Jag - Om man har svamp i ljumskarna för man har stor pung, och om man pudrar på detta och om man sedan råkar slicka i sig detta, är det skadligt?

Apoteks tanten ser ut som ett stort utropstecken/frågetecken, och vet inte riktigt hur hon skall tolka min fråga och ännu mindre svara på den på ett seriöst sett, i samma veva inser jag vad jag sakt...
Där står jag med förlovningsring på fingret och snackat svamp i ljumskarna pga pungen och jag har inte nämnt hunden. Så jag säger då snabbt och småt stammande och kanonröd i ansiktet:

Jag - Alltså jag har en schäfer hemma med denna åkomman, och som du vet är ju hundar ganska viga och har inga problem att tvätta sig både här och där!

Apotekstanten såg ngt lättad ut och förklara att det inte var ngn större fara om han skulle råka få det i sig, men effekten försvinner om han tvättar bort det.

Så jag försvinner snabbt mot kassan och betalar för pevarylen och vill så snabbt som möjligt hem, då jag är ca 10 meter från apoteket hör jag värdens skratt ifrån apoteket så jag misstänker att tanten på golvet berätta för kassörskan om min blunder!

Kan lova att detta var väl ngt av det pinsammaste som jag gjort i mitt liv.

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Kan förstå att det blev väldigt pinsamt. Inte så lätt att förklara alla gånger ;)