torsdag 12 augusti 2010

Vi lever :-)

Allt är väl med hela flocken, bloggen har hamnat lite på efterkälke
kan jag erkänna och det är väl dags för en ändring!

Första bilden visar nellys tjänstetecken, vi tränade lite uppletande
när Nelly fastnade i en pinne och vips låg täcket på backen...
Så hemma igen blev det till att laga det, hade hänt på tävling hade
momentet varit slut där om inte jag haft ett extra skynke med mig!

I söndags (den 8/8) var vi och tävlade hkl sph och det gick inte alls
bra, Nelly var inte alls med på noterna och enda gången det blev drag
i linan var när hon spårade vilt :-/ annars helt oengagerad fast jag
tog henne åter till rutan och satte henne på påsläppspunkten!
Det var hela 7 st hundar som bröt spåret så vi var inte ensamma, vi
tränade sedan lite på Botkyrka!
Den andra bilden visar halsbandet jag tröstshopade, det finns även i
svart, rött, Rosa och lila! Enda färgen som blev fint på min malle
liknande schäfer var brunt!

Svintos böld är nu en pytteliten skinpåsa som ni ser på bild nr 3,
trodde inte den skulle krympa så snabt den var ju stor som en
grapefrukt då den var som störst.

Bonzo 11 år gammal är underbart pigg och springer runt med hela träd
i munnen då vi är i skogen och går! Svinto nöjer sig med beskedliga
pinnar.

Bild nr 5 är faktiskt en renrasig och mkt trevlig rottisvalp som är
långhårig, hade det inte varit för hennes grova skalle så kunde man
råka förväxla henne med en hovawart :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd på spåret , vet hur det känns men man kommer igen. Man får skylla på dåliga spårläggare eller fel på vädret ha ha.Trodde det va en hoffe tills jag läste ;).Trevlig helg / Susan