tisdag 30 augusti 2011

Ett tufft beslut och ett tungt samtal!

Jag och Henrik har under de senaste tiden diskuterat, gråtit och resonerat väldigt mycket om Bonzo och Svinto!

Efter mycket velande fram och tillbaka så har vi nu satt ett datum för Bonzo och Svinto att få somna in!

Gör så ont i hjärtat att fatta detta beslutet, jag och Henrik har haft dessa underbara gossar med oss under hela vårat gemensamma liv!

Så djäkla svårt att fatta detta beslutet, ringde våran underbara veterinär och diskuterade åter igenom beslutet med honom och han är oss extremt tillmötesgående avseende datumet och tiden!

Dom har levt ett underbart fint och långt hundliv!
Dom har skyddat och avstyrt otrevligheter för Henrik på jobbet.

Dom har varir med på mycket, dom har varit med på allt!

Vill inte se dom tyna bort och tappa gnistan, vill inte vara med om att svinto en dag rasar ner för trappen och bryter något!
Jag vill inte vara med om den dagen inte Bonzo kan bajsa, eller att han inte kan resa sig upp!

Jag vill ha det minnet av dom att dom kan hänga med på en långpromenad, att Bonzo skall komma med ett träd för dragkamp och att Svinto skall komma med en pinne i storlek av en tandpetare som bara 10 tidigare hade en respektabel storlek!

Jag vill att dom skall slippa vara fångar i sin kropp!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch vilket jobbigt beslut :( Och ni som har 2 gamlingar också att besluta om.
Är verkligen ett super jobbigt beslut men ni ska ha stor eloge att ni inte låter dom få må dåligt utan få ett värdigt slut.

Sörger med er och skickar en massa tröste kramar <3