fredag 8 juli 2011

Kökssax....

Bonzo blev efter katsreringen riktigt tråkig i pälsen, dessutom blev det inte bättre av att han har underfuktion av sköldkörteln ligger bra i värde men endå viss pälspåverkan =(
Bonzo har en väldigt glansig och fin päls MEN den är mjuk som bomull, täckhåren är lika mjukt som normal underull.
Underullen är extremt tät och känns som ett tjockt lager bomull, tänk er detta på långhår och då ett blött långhår, han blir inte torr även hur än noga man torkar honom!
Klipper man honom måste man göra det extremt jättekort för annars blir det som en ryamatta/dreddlocks under magen då han blir blöt.


Så igår ut med farbrorn borstade honom riktigt grundligt sedan fram med köksaxen och klippte och klippte borstade och klippte, längden under magen blev ca 1 cm och samma sak på baksidan av frambenen.
Även byxorna blev riktigt genomklippta på honom samt ALL päls hudnära på insidan av låren. (Där skulle även svinto behöva klippas, men där behöver jag ett extra par händer som kan hjäpa till att hålla undan han PLÄP)
På bilden ser ni ny klippt och nyborstad bonzo, 2 stora bajspåsar med päls klipptes och borstades bort!

La mig och vilade på sängen igår em och läste lite bloggar i mobilen då Nelly hoppade upp för att kela... trodde jag hon var bara extremt hungrig och mulade in hela sin nos i min byxficka för att kolla om det ev fanns några smulor av godis kvar i fickan... Hon är ju rätt rar det lilla hjärtat <3
Lite små blottande bild då jag visst visar lite trosor, men det bjuder jag (eller Nelly) på ;-)

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag älskar ju långhår men även jag klippte ner Xanna mellan varven, varför köper jag då långhår
tro;-))))
Fin är han gubben ser ut som om han har ett pälstäcke på sej, står han still det gjorde inte Xanna + att hon var kittlig under tassarna.
Ja Nelly är ju Nelly men nog är hon morsans flicka alltid.
Ha en skön helg på lägret;-)))

Anonym sa...

Vad skönt för han att bli av med ngr kg päls i denna hetta.Jag rakar ner min långhårs katt som får tover/rodnad i hårbotten. Gullig Nelly som kollar in status på godisfickan *S*
Trevlig helg /S