onsdag 16 november 2011

Filmkväll!

Igår då Henke och Leffe åkte till jobbet så klädde jag på mig och gick samtidigt då filmer skulle lämnas in nere på videobutiken.
Tisdagar är filmdagen där nere då får man som medlem hyra filmer till halva priset om man hyr 3 eller flera filmer och hyr man mer än en får man ha dom en vecka *tumme upp*

Då jag även köpte en påse ostbågar att slappa på soffan med så kändes det som en bra idé att dryga ut promenaden lite för att kunna njuta med gott samvete.
Så även kvällsturen blev model längre, och bara enut och kissa efter filmen behövdes!

Nelly fick igår en promenaddag, masor av långa promenader och äen en del uppletande på lnchturen så tror hon blev lite sliten framåt sovtiden <3

Bilden på termometern tog jag strax innan kl 8 idag, hela världen utanför köksfönstret var vit av frost och den satans termometern säger +5 grader!
Den har ljugit om temperaturen nu i 1-2 månader och vet inte hur ofta jag glömmer bort det och klär mig efter termometerns information och jag då fryser så jag skallrar tänder ute *huttrar*

Kanske skall införskaffa en ny, eller sätta Henke på att byta batterier på den trådlösa som har 3 st mottagare så alltid någon sitter i sol och skugga så man har koll på hur man skall klä sig.
För som det är nu är det asjobbigt, särskillt sedan jag blivit extremt frusen.

Förr om åren har vi inte haft ett element på innan det är massor av minusgrader, men tycker det blivit kallare inne sedan Bonzo och Svinto lämnade oss, kanske dags att iallfall dra på elementet i halen så kylan inte går in i hela hemmet då man öppnar ytterdörren?

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Här är det också kallt och frost på backen. Men solen lyser fint ute :) I alla fall än så länge ;) Ska jobba på em så jag hoppas solen vill stanna medans vi går våran promenad.

Ha en skön dag :) Och hoppas det blir lite varmare hos dig sen.

Kram

Anonym sa...

Roligt att höra av dig :).Fick med köpa en ny förra ve då jag upptäckte att även min hade börjat ljuga om temperaturen . Blev dock ingen dyr utgift, 79 kr på clas olsson.Ska läsa ikapp lite men hatten var du fin i :) / Susan