lördag 26 november 2011

Lite blandat!

Ett par dagar sedan igen, sedan sist har det väl inte hänt så mycket i lyan, lite spår och lite härligt långa promenader har det blivit.
Hundar och 2 benta mår bra och har det riktigt gott!

Så nedan bjuder jag på lite bilder!


Min kaffe hörna, hemmets viktigaste plats, både Tassimo maskinen och en moccamaster! Lyxigt kaffe och gott kaffe helt enkelt!

Igår var det en tur ner till centrum, gick in en annan ingång för att gå in på apoteket bussen anlände centrum kl 11.40 typ.
Såg då att pensionärsmaffian sammlas innan det är dags att översvämma centrum till 12 slaget!

Blev även att ta en fika med en vän nere på centrum innan jag tog bussen hem för att sätta igång med pyntningen inför första advent, Henke gasade ju ut med bilen till vallentuna för att få den fixad den skall hämtas idag så hurtbullen tänker springa ut till Lindholmen (tror jag det hetter) bara 2,1 mil så....

Ett litet smakprov på julpyntningen i köket, det är inte klart men det är på "G" har ju ingen julduk som matchar köksgardinerna så jag tog helt enkelt en panellängd!
Alla sätt är ju bra utom de dåliga ;-)

Passade även på att göra lite julgodis medans middagen stod i ugnen, så jag kastade ihopp lite skumtomte fudgé tar bara 15 min att göra och sedan skall den bara kylas av ordentligt i kylskåpet.

det blev även till att sätta upp julbelysningen i sovrummet och då också passa på att hänga upp de nya sovrumsgardinerna vi fick då vi fyllde år blev himmla fint och mysigt!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Skönt att allt är bra med er :) Vad duktig du är som pyntat så fint. Här har det inte börjats med nått sånt än, får hoppas att jag hinner nån dag.

Men jösses, springa och hämta bilen som är drygt 2 mil bort....HU vad jobbigt....

Ha en skön lördag.
Kram