söndag 20 november 2011

Spårat!

Spårkursen/utbildningen Henke går har ju inriktningen tjänstespår och hemläxan var att spåra mycket... väldigt mycket.
Så igår blev morgonpromenaden ner till mamma och Bosse för att hämta hem bilen som fick sova över, sedan hem via Marabou där vi la spår.


Till Leffe la jag ett spår på 1250 meter med starten å kort gräsmatta och efter ca 200 meter blev det ut på grus innan spåretgick vidare.
Spåret innehöll massor av spetsvinklar, återgångar och en cirkel. Det blev även en hel del förledningar och andra klurigheter i spåret.

Henke la ett spår på 1060 meter till Nelly där första sträckan gick brevid en cykelbana sedan blev det lite klurigheter för att lura bort mig och hunden men det gick bra.

Vid övergången till asfalt blev det lite snurr men broms och korta lina så spårade hon fint över.



Samma sak med övergången till betongen fick jag bromsa henne för hon skulle spåra fint!

Sedan åkte vi hem, Henke stack ut och sprang och jag åkte ner till centrum för att fylla på förråden lite och köpte mig en ny pannlampa på Claes olson 59 kr för en bra pannlampa och en liten ficklampa ord pris 199 kr så det kan jag tipsa om!

Efter lunch och så åkte vi iväg till golfbanan och la spår i skymningen, Leffesspår blev strax över km, med en del klurigheter ville inte göra det för svårt då det var mörkerspår på golfbana.
Spåret gick igenom ett bollhav, leffe vart mycket lycklg HUNDRATALS bollar ;-)

Henke la ett spår till mig och elly på hela 1700 meter :-O jag var helt 100 på att hon INTE skulle fixa spåret, men det gjorde hon, enda problemet var vid andra vinkeln fick hon ett tapp och ville ut i det höga gräset men hon löste det efter en del spårletande.
Spetsvinkel i cirkelen fixade hon, underlaget över greener och sådant var inga problem för henne heller.
Hon imponerade mycket på mig <3

Sista biten var hon dock riktigt, riktigt trött men kämpade tappert på endå och löste uppgifterna självständigt utan att be om hjälp!

Idag blir det bara 1 spår dock!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vad duktiga ni är med att spåra :) Måste ta mig i kragen och testa lite mera hårda spår med Vinja också, men jag är ju tyvärr så dålig på hårda spår :( Tycker ni skulle kunna bo lite närmre mig så kunde jag jag få lite hjälp ;)

Ha en skön söndag.
Kram