lördag 21 januari 2012

Extremt frusen!

Kollade igenom den externa hårddisken och hittade denna underbara bild på Nelly då hon explosivt springer i snön! Härlig bild om än oskarp...

Igår var jag så djäkla frusen, ända in i märgen frusen!
Alltså till och med mina händer var BLÅ och iskalla!!!
Då jag kom hem och huttrat och vi rastat hundarna tyckte Henke att jag skulle med ner till simhallen.

Började med 15 min i bastun där jag i den då 94 gradiga värmen skallrade tänder av frossan!
Öste på mängder av vatten på "härden" och det blev varmt och gott i bastun, satt då 10 min för att bli genom varm innan jag sprang ut i simmhallen!

Doppade stortårn i simbassängen och konstaterade att nä... Vill inte simma i isvak!

Bort till bubbelpoolen och kröp ner där och jäste i 40 min istället varav sista 15 min med Henke!

Sedan blev det bastu och duch innan vi åkte hem via centrumpizzerian och köpte en husets med kebab på.

Därefter väntade det en 2 timmars film på soffan under en filt och lite TV kollande!

Helt enkelt en väldigt skön och avkopplande fredag :-)

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vilken fin bild på Nelly :)

Men hu för att frysa så mycke :( Vilken tur att ni har tillgång både till bastu och en varm bubbelpool att få tillbaka värmen i :)

Kram