onsdag 4 januari 2012

Nyåret!

Henke jobbade ju nyåret åter igen, men det gör inte mig något brukar faktiskt ha riktiga myskvällar då!

Dagen började med att jag var uppe kl 8 och begav mig ner till grusgropen och trampade ut ett spår på 1,3 km på grus vilket Nelly tyckte var kul och hon jobbade sig mycket fint igenom hela spåret, men det hade iof bara vilat 45 min!

Efter spåret började vi gå Antuna rundan, vädret var helt underbart, sol från klarblå himmel och strax under 0 grader ute så både jag och Nelly var rena och torra.

Ihöjd med Antuna gård var det dags för lite motion för Nelly så jag band upp henne och gick iväg efter staketet.
Efter 100m kastade jag iväg föremål 1, 5-10 meter åt sidan
Efter 170m var det dags för föremål 2
efter 220m var det föremål 3
efter 270m var det föremål 4
efter 320m var det föremål 5
efter 370m var det föremål 6
efter 420m var det föremål 7
och 500m sista föremålet.

Dock räknade jag galet fel... jag plusade bara ihopp utsträckan och fick då ihopp att passet ovan gav 2 3070 meter vilket kändes lite väl kort för ett intervallpass så vi körde samma repa en gång till.
Men sedan hemma då jag räknade kom jag på att hunden faktiskt springer tillbaka med grejorna också så den korekta sträckan blir ju 4 740 meter per serie :-/
Så Nelly fick köra intervaller i 9 480 meter alltså nästan en mil. Och på det blev promenaden 7,5 km!

Innan Henke åkte till jobbet hade vi en lite godare och mysigare middag här hemma, dagen till ära blev det plankstek med oxfilé som vi fick av mamma och bosse :-) <3

Smakade så gott, särskillt med chillibea till det!

Kl 20 bänkade jag mig i soffan iklädd min onepice och en skål godis och en skål chips och nelly fick ett härligt märgben att mumsa på medans vi kollade på After dark.

Som hundägare kan det ju vara lite småjobbigt med just 12slaget då det pangar som intensivast då, men lilla hjärtat brydde sig inte öht som ni ser.
Pratade som vanligt med henke över 12 slaget, han stod uppe på en skyskrapa i kista och kollade på fyverkerierna ovanifrån riktigt mäktigt med andra ord!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Men jösses då, det blev ett redigt intervallpass. Var hon mycke trött efter det rediga passet då?

Jag jobbade också nyårshelgen, kanske inte världens roligaste. Inte för det spelar nån roll att jobba utan för att det är inte lätt att sova tidigt om grannarna festar o sen alla smällare också. Men som tur höll sig grannarna iaf lugna med festandet.

Sköt om dig.
Kram