fredag 6 januari 2012

Kreativt?

Min hund äter ju mat som om varje måltid vore hennes sista och inte blev det bättre efter kastreringen, fodertunnorna flyttade ut i förrådet då Nelly flyttade in för 6 år sedan så på den nivån är det.
Vi köpte en specialmatskål till henne i plast för att hon inte skulle hetsäta så hon kvävdes skålen hade 3 pelare i mitten för att hindra frossan för hon inte kan gapa och skyffla.
Dessvärre verkar min hund begåvats med dålig motorik ihopp med sin extrema hunger så efter 8 månader och ett par bett i kanterna på skålen är den kaput.

Och att ge mat på vanligt vis igen med ben och andra verktyg i skålen fungerar inte tillfredställande, så en skål uppochnervänd i matskålen gav önskvärd effekt, mindre hetsätning!

Henke kollade på hockey igår och jag kollade på film, i en paus fick jag in Leffe i sovrummet och Nelly gick upp till sambon, min hund uppskattar att ligga och mysa i sängen.
Men Leffe tutade, gnisslade och jonglerade med leksaker och var allmänt busig och vild =/

När jag kom hem igår blev det en tripp till golfbanan för spår, gräset är ju jättekort och daagen till ära var hela spåret djupfryst, så Henke la ett spår på 1,2 km till Nelly och innan vi gick det var det dessutom välvallat av både hundar och människor.
Men då Nelly fäst spåret gick det faktiskt bra, även fast vi fick möte mitt i spåret av folk som gick med hundarna, fick dock stanna till med nelly så vi inte skulle krocka i det trånga passaget så dom fick passera över först.

Henke skall jobba inatt, så det var rätt passande med hockey finalen inatt och dessutom förlängning så jag skall ta morgonrutinerna med djuren då kaffet är urdrucket dom sover ännu med husse nu kl 09.25!
Och jag måste varit trött likt en zoomibe inatt, vaknade inte då henkes klocka ringde klockan 2 inatt, och inte heller av hockeyn fram till 4? i morse sov, sov, sov, sov!

Tror inte jag sovit så som inatt på typ 3-4 år och det var helt galet himmelskt.

Inga kommentarer: