fredag 30 april 2010

Blev visst en liten tur till skogen...

Efter lunchen och vila tyckte Henke att vi skulle åka och spåra jag fogade mig i det och trampade ut ett spår till Nelly med en hel del klurigheter, bla hoppa över 2 st bäckar!
Nelly spårade som en klocka hon var riktigt trygg och säker i sitt arbetssätt plockade apporterna och tempot var bättre än senast! Det var egentligen inga klurigheter för henne, hon löste alla problem bra.
Men så blev jag osäker på hur jag gått, och dit Nelly vill gå var jag säker på att jag inte gått.
Jag visste att jag vinklat tidigare så jag släpade med mig Nelly som bara irrade och ringlade och verkligen kämpade för att hitta ett spår att följ, efter ett tag gav jag upp och tog tillbaka henne till brytpunkten och komenderade spår och så hängde jag med henne och strax hittade hon en apport... Mao så spårar hon betydligt mycket bättre än mig.

Nu skall det ätas och sedan skall vi slappa hela kvällen på soffan, och jag misstänker att hela helgen kommer gå i det tecknet!

Inga kommentarer: