torsdag 29 april 2010

Trevligt att tömma brevlådan!

Idag då vi länsade brevlådan i jakt på räkningar fanns det ett annt brev där, adresserat till mig, det var ett vaderat kuvert med något hårt i, jag stillade min nyfikenhet snabbt och öppnade det rasande fort, hittade en liten handskriven lapp och ett par jättefina örhängen som min gammelmoster gjort, jag blev så himmla glad för det är Ulla själv som gjort dessa örhängen och jag berömde dom på Facebook och så skänkte hon dom till mig!
Mera av Ullas arbeten hittar ni här www.ullasglitter.se



Idag efter att ha uträttat lite ärenden och fikat så tyckte Henke att vi skulle ner till solna/sundbyberg och köra igenom ungtupparna lite, och då det var sommarvärme ute protesterade jag inte alls utan tyckte det kunde vara skönt att skrota ute lite, väl på platsen inföll det lite motivation till att träna Nelly lite också.
Vi koncentrerade oss på frittfölj vilket går mycket bättre då jag flyttat bollen från höger ficka till vänster =jag slipper rammla över henne för hon tränger, vi tragglade också framåtsändande och krypet, vidare jobbade vi på hoppet och skallet som är mkt bättre nu!
Efter träningen gick vi en sväng med Nelly och Leffe som fick rasa av sig ordentligt och även bada i ett dike/bäck.
Gammelgubbarna fick också komma ut på en lite tur!

Så nu ikväll skall jag SLAPPA, känner mig helt slutkörd...

Inga kommentarer: