torsdag 29 april 2010

Nelly....

Igår eftermiddag gick jag över till först mamma, Nelly bogserade mig den korta biten biten dit, väl på plats tutade hon energiskt för jag skulle öppna grinden för henne och sedan likt ett brandlarm tjöt hon vägen fram till dörren och skälde ett par gånger innan jag släppte in henne.
Mamma stod med huvudet inne i kylskåpet då vi klev in, och det tyckte Nelly var en mycket bra idé och upp i kylen for hon stående på bakbenen och hela överkroppen inne i kylen, mamma belönade det korrekta beteendet med att ge henne en morot!

Efter ett tag bablandet kom Bosse hem, Nelly flyger stormskällandes mot honom och som det perfekta vakthund hon är så dyker hon ner i väskan och rotar runt ordentligt efter ngt ätbart :-/

Efter besöket hos mamma gick jag över till pappa... Nelly och jag klättrade över staketet då jag såg att dom satt på terassen, Nelly verkligen tokrusar framåt och *PANG* så satte hon som en smäck i den genomskinliga hårda terassrutan som sitter i skjutdörren!
Hon tittade förvånat på mig och undrade nog vad hon gjorde för fel, och hur fan jag kunde orsaka detta tvärstoppet.
In till pappa och birgitta och mumsade kokta morrötter och en stor bit kokt potatis.

Min lilla bortskämda och klumpiga vovve!

Inga kommentarer: