söndag 12 september 2010

Firade Bosse!

Igår den 11 september fyllde styvfar år, men då Henke tagit ledig fredag och lördag från jobbet för att kunna springa STHLM halvmarathon (2,1 mil) och starten gick kl 16 så blev det ju ingen tid innan loppet och ingen efter så det fick bli idag istället!

Henke gjorde bra ifrån sig på tävlingen, han har ju egentligen lagt ner denna säsongen och tävlar för det är kul.
Han tappade ju så mycket iom hjärtmuskelinflamationen han hade i våras så han tänkte om i träningen och har nu ett par veckor kört grundträning så han är riktigt nertränad nu. Tiderna blev:

05 km, 0:18:19 (3:40 min/km)
10 km, 0:36:49 (3:41 min/km)
15 km, 0:55:54 (3:44 min/km)
21 km, 1:19:12 (3:45 min/km)

Häromdagen var jag ute med Nelly och kameran och fick mängder av fina bilder, tänkte dela med mig av 2 styckna!


Nelly leker tittut...


Liten höstbild där Nelly ligger i lite ljung!

Inatt jobbar Henke igen, sedan imorgon inkasserar han 4 lediga nätter och direkt i morgon bitti då han slutar rullar han direkt till jobbets hundträning för att köra igenom Leffe en liten sväng innan han åker hem och sover!

På tisdag kväll skall vi över till pappa och Birgitta på fika för pappa fyllde ju år den 7 september!

Idag var vi ju över till mamma och Bosse! Jisses vilken god tacopaj dom bjöd på, Bosse gillade pressenterna även om att han blev så pass generad att han missade vad den riktiga pressenten var *S*
Det var 2 st konservburkar, den ena innehöll vadderade handfängsel och det var bild och test på burken och på händerna hande jag skrivit DIF & FBK!
Den andra burken innehöll ett par stringkalsonger och på magen hade jag skrivit 18/11-2010!
Men han fick fullt upp med att vara generad, så vi fick hjälpa honom på traven så han blev glad åt hockeybiljet till den matchen ihopp med Henke!

Inga kommentarer: