tisdag 28 september 2010

Riktig höst!

Underbart väder, hög och frisk luft det enda som grummlar höstvädret är att det blåser så förbaskat mycket!
Idag skall jag ta med kameran ut och fota massor av fina bilder (förhoppningsvis) 99% av alla bilder i bloggen fotas med mobilen och skickas upp med mobilen!

På fredag får vi hem våran nya kyl/frys och spis vilket känns himmla trevligt, känns tryggt att ha nya frächa grejor och bättre att fynda som sakt då det är vettigt pris!
Skall bli intressant och kul att se elräkningen också!

Nelly fäller hur mycket som helst just nu, en vän som har en tik som löper samtidigt som Nelly upplyste mig om att det är löp på G!
Vad bra, då vet jag varför Nelly för tillfället är mera vild än tam, och bara skall härja med Leffe inne och gasa på ute!

Nu till något tråkigt som jag senaste tiden gråtit många tårar över, pappas älskade sambo sedan -94 är sjuk! Mkt sjuk :-(
Hon har aldrig varit sjuk visst har hon varit förkyld men bara för det har hon inte varit sjuk utan bara hostig och täppt i näsan men inte varit sjuk!

Hon har efter en liten tids sjukdom nu fått diagnosen lungcancer, många tårar har jag gråtit sedan diagnosen...
Men hon är stark, hon omges av människor som älskar henne stöttar och hjälper så detta kommer bli bra, det är bara en chock här i början en overklighetskänsla cancer drabbar andra kompisars släktingar osv det händer inte innom familjen...
Så jag önskar lite tummhållning på denna fronten!

Var rädd om varandra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket hemskt besked. Förstår att du fäller tårar :(
Håller självklart tummarna för att allt ska gå bra.
// Susan