måndag 20 september 2010

Lovade mig själv!

Att inte blogga om politik och val, men nu blir det ett politiskt inlägg endå! Jag röstade rödgrönt i det komunala valet just med tanke på att jag är så fruktansvärt emot att det skall byggas en väsby sjöstad, delar av rundbyskogen kommer att skövlas, en otroligt fin skog där många skolklasser genom åren varit på friluffsdagar inkl jag själv!
Visst behöver väsby många flera bostäder, och då framförallt hyresrätter med en vettig hyra och inga lyxbyggen som gynnar dom med mkt hög inkomst, väsbyhem har sålt ut många av sina hyresrätter!
Och ja, vi köpte våran lägenhet då det blev en ombildning i vårat område MEN vi röstade inte för ombildning utan tanken var hela tiden att blir det ombildat, ja då köper vi lägenheten annars inte vi ville inte påverka!

Kollar man hur röstningen i väsby såg ut i de olika valkretsarna så dom som bor i rundby och mälaren så röstades det övervägande röd/grönt! Medans dom andra rikare delar av komunen var det överlägset blått!

Slutligen så riksdalsvalet, SD kommer in med ett par mandat inte bra! Är det rädsla eller varför detta missnöje som gjort att så många röstat på SD?
Men vid närmare eftertanke så tycker jag att även KD inte hör hemma i regering och riksdag med sina tankar och alla uttalanden genom tiderna gentemot de homusexuella!

Ja, ja bara hoppas att bygget drar ut mera än 4 år så kanske vi i nästa val kan bevara skogarna i väsby!

Inga kommentarer: