tisdag 14 september 2010

Oinbjuden gäst!

Henke dammsuger, jag stod i köket då Henke kommer in och säger:
"Skall jag vara snäll eller elak?"
Jag tyckte såklart att han skulle vara snäll och fick då till svar: "Jaha, skit i det då" Han hade världens mest skadeglada utseende tar ett A4 papper och ett glas! Då anar jag ugglor i mossen och rusar in i sovrummet då ropar Henke efter mig "gör det inte, du kommer inte kunna sova inatt"
Jag pejlar runt i sovrummet och ser vid Henkes sänghalva in mot hörnet en stooooor svart fläck på tapeten...
Där satt den, en gigantisk spindel! En lika gigantisk som jag avlivade i badrummet med en halv flaska hårspray (Gissa hur mkt skurande av badrumm det blev för att få bort det enormt tjocka lagret av spray?)

Så vart skall jag sova inatt??? Spindlar har ju väl en enorm släkt som bor lite här och var???



Den äckligt spindeln!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄCKLIG......

// Susan