tisdag 21 september 2010

Huslig?

Nelly är ju konstant hungrig, hon är som en 4-bent kompost!
När hela flocken ätit klart så hjälper Nelly till med att fördiska skålarna innan hon apporterar dom till diskbänken så dom kan diskas och ställas undan till nästa måltid :-)

Hon är ju bara för rar mitt lilla hjärta...

Igår var det en riktig pissdag, skåpen behövdes fyllas upp så jag och styvfar åkte till ICA för att handla.
Mår ju lite risigt i kistan till och från (om sanningen skall fram så är det mest till) gick iallafall inne i affären då jag kände att nä, detta fungerar inte nu mår jag verkligen as illa, kände hur en spy kom upp i halsen :-/
Tur att man är en ansvarsfull hundägare så fickorna svämmar över av bajspåsar... Lovar att det finns roligare saker här i livet än att stå inne på ICA och kräkas i en hundbajspåse :-(
Hur som haver skall jag till husläkaren på onsdag för magens skull!

Slutligen är jag rejält trött och less på detta eviga regnande, vill se och känna hösten fullt ut!
Inte ha blöta och skitiga hundar :-(
Förvisso torkas dom noggrant innan dom får gå rakt igenom hallen och vidare ut på terassen för att ligga där och rasa av sig den sista sanden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulligt matvrak du har som dessutom är huslig *S*.
Tråkigt att du mår dåligt. Hoppas det går över.
// Susan

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad duktig hon är då din Nelly :) Hoppas det inte är nått allvarligt med dig om du spyr så mycke :( Håller tummarna att du blir frisk snabbt :)