lördag 28 april 2012

1 gång i veckan!

Verkar bli en veckoblogg istället för en dagsblogg... Skall försöka uppdatera lite oftare, annars blir det 1 gång i vecan minst ialla fall. Dock tror jag det blir annat då min internutbildning är klar och jag blir helt varm i kläderna med mina arbetsuppgifter och jag slipper "ta med mig jobbet hem" för just nu följer väldigt mycket med hem, det skall analuseras vad kan jag göra bättre, vad skall jag tänka på vad behöver jag jobba extra med? MEN det går framåt i rasande fart, känns som om jag går från klarhet till klarhet varje dag iallfall.

I lördags och söndags fick Nelly mycket spår och mycket långa buspromenader, lördagen blev det ett asfaltspår och ett långt grässpår.

Söndagen blev det ett rejält grusspår och springa i sandtaget som belöning, sedan passade hon på att självbelöna sig efter sandtagsrejset genom att rusa igenom en jättevattenpöl och sedan igenom någon svart/sörjigt hisotia som var 2-3 meter hög och ren blev hon inte...


Tisdagen morgon åkte Henrik och hundarna upp till fliken för läger/träningsdagar med henkes jobb (schemalagt) det startade kl 12 på tisdagen och slutade efter lunchen på torsdagen.
Så hundarna har kört jättemycket lydnad, spår, uppletande, miljösök och Leffe har kört skydd.
Henrik startade även onsdagsmorgonen med att jobba 7,5 km med hundarna innan den intensiva träningsdagen satte igång!


Påvägen hem från fliken åkte han förbi Haglöfs outlet i Avesta, han hade pressentkort på 2400 kr där =) och som ni ser på bilden ovan så hittade han ett par grymt snygga skor till mig där (Själv köpte han ett par svarta skor, en skaljacka och långkalsonger)
Skorna var verkligen grymt sköna, innersulan anpassar sig efter min fots form efter ett par timmar så dom sitter som en socka på foten!


På torsdagskvällen så slappade både sambon och jag i sängen samt nelly, Leffe lus låg som en boll i korgen och drog riktiga timmer stockar.
Hela flocken var verkligen på samma nivå, trötta och slitna så vad passade inte bättre än att kolla på ett par avsnitt av Hawaii Five-O och mumsa smågodis

Blev tidig sängång och sov som en stock natten mot fredagen tror jag sov sov lite drygt 7,5 timmar den natten =)
Fredagsstämmning på jobbet och det flöt på riktigt bra allting! 

Mitt sista samtal jag tog emot var rätt komplicerat dock, mycket kunde jag lösa och fixa själv men en del var störtomöjligt att fixa själv och jag fick faktiskt lov att ringa vidare för att kunna lösa det problemet.
Då jag la på med kunden var klockan 17.10 och jag slutar klockan 17! och med efterarbeta och annat urloggning ur alla systemen så loggade jag ur datorn kl 17.15!

Henke börjar kl 18 på fredagar och lördagar och jag fick ta en senare buss hem för att det blev lite övertid igår, som ni ser på bilden ovan så fick vi iallfall en liten glimt av varandra ;-)

Väl hemma så kastade jag snabbt ihopp en stadig middag, packade spårväskan för att spåra med Nelly det var ju galet fint väder ute.
Men väl ute sprang jag på bästa grannen Chatarina och vi tog istället en promenad på 6 km i behagligt mak och nelly inventerade kottar!

Sedan skickade jag in Nelly och stod och pratade med Chatarina ute ett par min tittar mot köksfönstret och såg detta *pekar på bilden ovan*
In ladda tvättmaskin, vika tvätt, slappa till let's dance, hänga tvätt glo på modern famely! Borsta tänder och dö i sängen!

Och idag är det strålande sol och en dag full av möjligheter!

Inga kommentarer: