lördag 21 april 2012

Fullt upp!

Timmar, dagar och veckor flyger förbi just nu! Håller inte riktigt koll på vilken veckodag det är, kan vara helt inställd på att det är måndag och så är det i själva verket onsdag och morgonen efter är det fredag!
Blir lätt så då man har dagarna fullbokade med trevligheter, sedan 10 april går jag på utbildning mellan kl 8-17 och den utbildningen är på 4 veckor så from den 5 maj så kommer jag jobba ca 75% dag, em, kvällar och helger.
Trivs verkligen så himmla bra, roliga uppgifter, dock lite utmanande såhär i början då vi varvar teori och praktik.

Löpningen låg nere nästan en vecka då jag måndagen den 9 april sprang 6 km med nelly, foten blev svullen och värkte för det var nog inte riktigt helt ok att bromsa sig igenom 6 km istället för att bara släppa på lite!

Henke har haft det största ansvaret för hundarna undertiden jag går på utbildningen, vet i fan vad han gör med dom, bilden ovan visar hur trötta och nöjda dom var förra helgen då jag, henke och hundarna ligger i sängen och slappar och kikar på TV!

Världens sötaste kissekatt har flyttat in på lumpterassen, vi har ju massa grejer där som skall kastas sedan renoveringen av hallen och gästrummet och genogången av förråden igen.
Katten "kompis" är extremt kelen och följsam, har varit inne och kollat läget vid ett par tillfällen då hundarna inte varit hemma.

Åker direktbuss väsby/city helt suveränt med en buss som tar 25 minuter och sedan 5 mins promenad, en arbetskamrat bor i samma område som mig så vi sammåker på bussen, och idagens mobila samhälle så är vi så sociala med varandra under resan ;-)
Båda sitter och fipplar med varsin iPhone med musik i öronen *S*
Men iallfall, arbetskamraten och jag tog faktiskt en joggingtur ihopp i torsdags kl 19, fördjäkla skönt att komma ut och röra på sig efter att man suttit och nött på häcken i 8,5 timmar.

helgens plan är att träna mig själv och nelly med lite joggning, lite lydnad och spår! Skall även fixa lite i hemmet och laga ikapp massa matlådor och även försöka hinna med familjefikan nere på centrum kl 12.30!

Så här var ett litet livstecken och uppdatering om mig, nu skall jag kika runt hos er :-)

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Oj vad det va fullt upp hos dig då. Inge vidare att få ont i foten, låter inte som nån lysande ide att bromsa sig igenom en jogging tur ;-)
Dom ser verkligen trötta ut Leffe o Nelly. Skönt med trötta vovvar :-) .
Nej än kan ja inte tycka ja ser om hon är dräktig eller inte, men ja hoppas verkligen det :-)
Ha en fortsatt bra helg.

Kram

Anonym sa...

oj vad du joggar trotts operationen, hoppas svullnaden går ner nu. Det blir 160 kv , 80/ plan och lär bli klart i Sept/Okt :))
// Susan