fredag 6 april 2012

Spår och Bus!

Igår hängde jag med Henke till tandläkaren mot alla odds, efter en liten kur allergimedecin mot nässelutslag brukar man ju bi lite seg.
Iallfall halvlåg jag i soffan hos tandläkaren medans Henkes mun fixades till och sedan tyckte vi att vad fanken vi utnyttjar det fina vädret till att spåra lite!


Så vid barkaby flygfält i fullstorm trampade jag ut ett spår på 720 meter till Henke och Leffe, underlaget blev lite bladat, endera knastertorrt kortklippt gräs eller grus.
Dessutom hade vi korsat varandras spår.

Henke hade trampat ut ett 770 meter långt spår till mig och Nelly och vi klampade igenom staketet 2 ggr vilket var lite kul, första passeringen inga problem men det andra var lite snurrigare.
Där vi korsat varandras spår blev det lite att jobba på. hon ville gärna byta till det färskare där, för Leffe hade ju redan gått sitt spår när det var dags för Nelly att ta sitt spår.
Jag missade dock spårskiftet, men henke såg intensivitethöjningen och nelly fick leta spåret på nytt i virrvarvet.


Efter spåret knatade vi runt på flygfältet i behagligt mak så hundarna kunde plöja av sig lite, så lite jakt och brottning blev det för de små liven.


Gillar bilden ovan, Nelly ser ut att ha världens längsta ben där hon springer <3

Och Leffes hopptackling på denna bilden är också riktigt mysig.

Önskar alla läsare en trevlig påsk!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad duktiga era vovvar är på hårda spår :) Har testat med Vinja för länge sen men jag tyckte inte det gick nå vidare. Fast vi har ju inte gjort det så mycke heller så det är kanske inte så konstigt ;)

Ha en fortsatt bra påskhelg ni också :)
Kram