lördag 7 april 2012

Långfredagen!

Började dagen med att gå en promenad runt Marabou och sedan vidare upp mot antuna och åkrarna där. en underbar promenad där man kan gå i lugn och ro.


Efter promenaden sjukke Henke ner till gymmet och jag passade på att ta en tur ner till centrum för att kolla läget lite, nästan inga människor så jag skrotade runt ett tag och snubblade över Henkes favortitpåskgodis så jag köpte på mig några påsar!


Sedan var det dags för lunch hemma, och därefter klippte jag klorna på de 4 benta så man inte behöver tänka på det något mera på 1 vecka.
Efter kloklippningen kröp vi ner i sängen och kollade på en serie på TV4 play "på bar gärning" helt ok faktiskt!

Efter TV kollandet tänkte vi att hundarna skulle aktiveras lite så vi gick ner till Marabous parkeringar och trampade ut varsitt spår, Nelly spårade bitvis riktigt bra och bitvis var det rätt svårt och en del snurr men hon löste spåret himmla fint tills slut.


Sedan kollade jag lite på då Leffe rann iväg i spåret innan jag passade på att aktivera Nelly med en uppletande övning och sedan lite godisletande!


Nelly spanar efter husse och Leffe!

Letar lite gotta bland delarna av den slaktade foppatoffeln :-/

Idag är det påskmiddag hos pappa med resten av familjen =)

Inga kommentarer: