fredag 4 maj 2012

Spår!

Igår då jag slutade kl 17.15 så knatade jag till Odenplan och hoppade på busses och snurrade runt lite med destination naturhistoriska riksmuset och universitetet.
Väl på plats plockade henke upp mig och vi åkte ut till spåren, fick se Leffe gå ett grymt roligt spår med massa roliga svårigheter!

Blev lite av en miljöbana att klättra fram runt detta hörnet!

Och sedan fortsatte det med klurigheter, leffe var duktig och spårade på bra utan att försöka sig på att söka trots miljön han spårade i.

Lite mera klättra blev det i spåret...

Sedan fick jag kika på en otroligt härlig unghund som spårade i en en hage, duktig hund kan blir riktigt bra det där.

Sedan flyttade vi oss ner till baksidan av naturihistoriska där en kollega till Henrik la ett ca 600 meter långt spår till Nelly, hon frågade lätt eller svårt då hon gick iväg... medans jag tänkte svarade henrik svårt...
Blev iallfall ett djäkla kul spår, där den största störningen var att i stora delar av spåret gick det mycket människor, och annars var det i närheten av många människor, och den vanligtvis tittiga elly, kastade bara enstaka ögon omkring sig innan hon spårade vidare fokuserat.

leffe fick ett spår till med klurigt upptag över en bilväg och sedan på en välvallad parkeringsplats, Leffe fäste aldrig riktigt spåret så dom bröt efter en bit!

Sedan flyttade vipå oss lite igen och, jag tyckte att nelly fick nöja sig med ett klurigt spår för hon blev faktiskt trött av sitt första spår.

men de andra hundarna spårade mera.

Bilden ovan ser ni typ sista 20 metrarna av leffes spår, hög mur på ena sidan.

Leffes spår startade på asfalt spårade hyggligt där vidare i teräng och över luftgaller som blåste upp luft där var det lite konstigt, sedan över lite skog och sly och ut på en fd tom gräsmatta...
men när spåret skulle tas var det lite party med drickande studenter och stolar mitt i spåret =)

Leffe löste det riktigt bra trots allt, sedan blev detlite svårare med asfalten övergången från mjukt till hårt.

Vid muren gick leffe upp och tyckte nä det var lite högt men skam den som ger sig... vi kan kolla spåret endå... henkes lilla sötnos <3


Slutligen fick jag se en liten svart dammsugare som spårade asfalt.

En otroligt lärorik dag som gav mig otroligt mycket, fick värdefulla tips till båda hundarna så nu vet jag precis vad man skall jobba vidare på.

Hem kom vi strax efter kl 21, så då blev det att fixa i ordning kaffebryggaren, fixa mellanmålsmackor och frukostmacka och lägga fram kläder till fredagens jobb, ducha och fixa sig klar till sängen.

idag fredag är det sista dagen på utbildningen sedan kliver jag på schemat med start på måndag = KUL!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Låter som ni haft en kul och lärorik kväll :) Attans vad duktiga era hundar är på att spåra kluriga och konstiga spår, förstår ni måste vara jätte stolta :)

Bra ni även fick med er lite tips och råd hem :)

Ja det är så kul att det fanns nått där inne :) Bara hoppas att det finns en liten tjej till mig där inne också :)

Ha en bra helg ni också.
Kram