onsdag 23 maj 2012

Strålande sol!

Härom kvällen fick jag 3 st mail av vännen Marcus som hade tagit massor av fina bilder å Nelly när vi var iväg senast!

Bilden ovan visar Nelly i full fart, hon har ett så härligt uttryck i ansiktet på den bilden!

Hon fick även ligga still ett tag, men hon ser ut att ligga väldigt löst på den bilden tycker jag, men fin är hon endå!

Igår var jag ledig, så efter Kaffe och macka gick jag ut med Nelly på en promenad, vi landade på 5 km, men vi spårade också la ett 650 meter långt grusspår till henne i grusgropen där jag även lyckades tappa bort henne då jag band upp henne.

Sedan hem och bygga iordning på terassen och så det är lite mera hundsäkert där, staketet är rätt lågt och Leffe har tendens att stå och titta ut och Nelly studsa ut om hon ser mig komma.
Så ag höjde staketet 2-3 dm1
Blev fint iallfall och resultatet tillfredställande och GK av henke.

Sedan blev det att köra ett par maskiner tvätt och umgås med sambon innan vi åkte ner till min bror och fru på fika och umgås med lilla Hanna.

Hannas första möte med farbror Henrik.

Så vackra söta små händer hon har <3

Då vi skulle gå från Robert och Malin kom Caroline och Adam på besök för att hälsa på den lilla familjen, vi stämde även av att vi skulle träffas för en golvrunda (Pay-and-play) riktigt kul uteaktivitet som i teorin går ut på att gå 9 håls golfbana, men i praktiken letar man boll och skrattar 90% av tiden!

Carro och Adam blev inte så jättelångvariga hos Robert och Malin för pappa ringde och berättade att han cyklat omkull och brutit fingret :-(
Så snälla C och A körde upp pappa till Närakuten på löwet då passade pappa på att visa upp sitt finger för carro som tog denna bilden.

Fingret var dock inte brutet och med samtal med pappa berättade han hur det hela gått till och hans problemlösning.
han hade rasat över cykeln då han skulle cykla vidare efter samtal och tog emot sig med högerhanden, sedan såg han sitt finger och gjorde inte ont konstigt nog utan farsan försökte DRA fingret själv tillrätta men då inte det hjälpte konstaterade han att fingret nog var brutet.
Väl på sjukan fick han en spruta, läkaren drog fingret till rätta och tejpade sedan ihopp fingrarna, så idag är far på jobbet igen!

Igår blev det grillat och FÄRSKPOTATIS, till efterätt blev det rabarberpaj och hundarna fick märgben.

ha det gott alla!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att få lite fina bilder på Nelly :)

Ja nu är det varmt ute, skönt att värmen kommit men det behöver inte bli så super hett för min del. Lite "lagom" så där blir bra ;)

Nej inte blir det nå långa svängar med lilla stumpan nu inte. Mycke vila på dom små korta svängarna vi tar. Du kan ju tänka dig hur fort det går när ca 2 km tar ca 50 min ;)

Men det är ju skönt att hon får vara ute lite, trivs om man hittar lite skugga och kan ligga och mysa lite i gräset :)

Ha det så bra nu du och vovvarna :)
Kram