onsdag 2 maj 2012

Strålande sol!

Stålande sol var det första maj och kände att jag bara var tvungen att vara ut och ha det gott! Så kl 9 klev jag ut genom ytterdörren och promenerade runt och hamnade tillslsut nere vid marabou där jag trampade ut ett 800 meter långt grässpår med massor av vinklar.

Sedan knatade vi till parkeringen där jag kastade ut ett 550 meter långt asfaltspår. Nelly gjorde sitt absolut bästa asfaltspår ever *Nöjd*
Efter massa lek och bus knatade vi runt hela bygget och tog grässpåret, gick hyggligt bra så nöjd med gårdagens spår.

Efter spåren knatade jag ner till stationen och fyllde på mitt SL kort med 30 ny dagar, köpte även årets första glass att njuta av ute... den lilla 4 benta fick också en egen glass att sluka på 2 röda.


Efter stationen och spåren blev det en tur upp till pappas kollonilott där han och Anita håller på att fixa vårfint.
När vi kom till lotten så hade vi promenixat totalt 1 mil! kastade ut lite gottis så nelly höll sig sysselsatt.

Pappa och elly <3

Anita och Nelly, letade man inte gotta så passade man på att leka endå!

leka får man aldrig för mycket av...

Lotten iväntan på sommaren!

In genom ytterdörren klev vi 5 timmar och 15 minuter så en jätteskön dag tror minsan jag fått lite färg i ansiktet... nämligen röd :-(

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vilken skön dag ni haft ute då med en riktig långpromenad och roliga spår till Nelly :)

Kram