tisdag 1 maj 2012

Tror verkligheten hunnit ikapp?

idag blir det ett långt inlägg med mycket text känns det som...

Senaste veckorna har varit rätt fullplanerade med roliga saker och misstänker att det nu tagit ut sin rätt hos både mig och Nelly! En mkt kort sammanfattning på sista veckan:

Lördagen 21/4: ett hårt spår, ett grässpår, långpromenad, långfika med familjen, städa, laga middag, jogging, tvätta sedan var klockan 21-22 ngt!

Söndagen 22/4: långt grus spår, springa sandtag, långpromenad, 6 km jogg, senare lunch, förbereda middagen, städa ovanvåningen, umgås med sambon, fixa middagen till dagen efter då jag och H jobbar. samt förbereda allt till veckans jobb.

Måndag 23/4: Nelly har varit med husse och då varit vaken ett dygn, jag har internutbildningen och är hemmifrån mellan kl 7-18, hem och umgås med sambon äta mat, diska, vika tvätt och slappa en kortare stund innan sängen.

Tisdag 24/4: Henke drar på läger med hundarna och spårar kör lydnad, sök, skydd, uppletande m.m! Jag jobbar, röjer, umgås med vänner och fixar lite ärenden.

Onsdag 25/4: Henke är på läger och kör hundar stenhårt och inleder dagen med 7.5 km jogg med dom innan aktiviteterna drar igång efter frukost.
Jag jobbar, umgås med vänner, agar middag, och håller undan hemma.

Torsdag 26/4: Henke kommer hem efter kört hund halva dagen, jag lite sliten efter jobbet, så vi äter lite lätt, diskar, startar en tvättmaskin från lägret och sedan blir det en lugnare kväll!

Fredag 27/7: henke inleder dagen med en långrunda med hundarna medans jag är på jobbet, får en riktig utmaning som sista samtalet för dagen som sätter all min utbildning på prov och jag lär mig även ngt helt nytt = GRYMT kul!
Dock drar samtalet ut på tiden med 15 minuter så jag kommer med 2 senare bussar, fick iallfall vinka till henke på vägen då bil och buss möttes ;-)
Väl hemma byter jag om och går på en härlig långpromenad till med grannen och nelly.

Lördagen 28/4: Jag och bardomsvännen drar upp till rundbyskogen kl 10 och är där i dryga 3-3,5 timmar, Nelly får 4 spår långpromenad, lydnad och lite uppletande.
Sedan promenix med Henke och leffe då dom vaknar, umgås med sambon tills han drar till jobbet.
Kl 18 möter jag och nelly upp grannen med 11 årigt barn, går ut och går 6 km och elly får busa som tusan med granne och barnet, är ute 2,5 timmar!
Hem tvätta vika tvätt och slappa sig lite i soffan!

Söndag 29/4: Går ut med nelly och rastar henne, möter upp samma ekipage som igårkväll, åker till bögsgård för en underbar fm med spår, lek och "uppletande" fika och krovgrillning kommer hem kl 14.40.
Fixar middagen, dammsuger, rastar hundar, umgås med sambon fixar iordning grejer till måndagens jobb.
Nelly hänger med Henke, så när hon kom hem måndag morgon har hon dygnat (varit vaken ett dygn)

Måndag 30/4: Dagen vänds upp och ner på jobbet, utbildningen ökade en nivå och WOW vilken rolig utmaning me LIKE.
stämplade in kl 8 slutade 17.15 med 45 min lunch så aktiv arbetstid 8,5 timmar men när jag gick hem kändes det som om man smitigt hem X antal timmar för tidigt, dagen var ju så grymt kul och timmarna FLÖG iväg.
Bytte buss vid Lidl efter fått ok på mitt SMS till sambon, att han körde ner Nelly till mamma istället för jag promenixat ner med henne!
Hos mamma mumsade jag middag, glass och godis, umgicks med mamma, styvfar bror  och fru! jag, nelly och brosan hjälpte till att tömma godisskålarna ;-)
Promenad hem och landade i hemmets lugna vrå kl 20.30, stekte upp lite kronhjortfärs som jag tagit fram och som skall bli dagens middag.
Intog ryggläge i soffan kl 21, kollade på älskling du har blivit en tjockis. Kl 22 började en skitbra film på 3:an borstade tänder och tvättade mig i pausen och la mig i sängen och kollade.
Somnade strax efter kl 23 tyvärr, vaknade kl 2 slog av TV:n

dagen idag är oplanerad, skall ta en långpromenad till stationen och fylla på SL kortet, skall hitta på ngt med Nelly och förhoppningsvis är pappa hemma så jag kan gå in hos honom och fika lite innan jag rör mig hemmåt för att umgås med sambon då han kliver upp!
Nelly får dygna idag med men sedan blir det ett par lugna dagar för henne.

Är seg idag, det var lite tungt att komma upp idag känner mig mossig och misstänker en mkt tidig sänggång kväll för att sova ut inatt.
From nästa vecka går jag på mitt schemakänns soft att börja kl 11.30 på måndag och jobba till 20.30, sedan måste jag dubbelkolla schemat i datorn på jobbet, har 3 olika tider på tisdagen angivet beroende på vart jag skrivit upp det ;-)
Intressant sätt att inta allerginäspray på ;-)

Inga kommentarer: