tisdag 31 maj 2011

Konkurs utförsälning!

Våran lokala djurtillbehörsaffär sedan ca 10 år tillbaka går nu i konkurs, så ALLT såldes till 50% så vi åkte ner och fyndade lite.
Vi tömde hela lagret på blötmaten Naturdiet så nu har Bonzo mat i 45 dagar, perfekt att ha då vi är ute i husvagnen då han äter BARF (Eller jag har gått över på färskfoder sedan en månad, men oavsett vilket så krävs det frys till hans mat.

Nelly hets äter då hon får mat, hon äter så hon storknar och vi får lägga massor av stora saker i matskålen, typ bollar och märgben så hon inte skall svälja för mycket luft.
Då hittade vi denna matskålen, och Nelly HATADE den, hon tutade och tjöt helt frustrerat då hon skulle äta med sedan gick det bra :-)

Vi köpte även en till spårlina, Springer till cykeln och en ny cykelsele samt bollar och bilskålar som skruvas fast i buren! Vi handlade i vilket fall 2 påsar tillbehör också ;-)

Till Bonzo köpte vi bra schampoo, balsam och balsamspray så nu kanske vi får långvarig ordning på hans päls, att vara långhårig gammal schäfer som dessutom har en underfunktion i sköldkörteln samt en nu förtiden ej symptomgivande allergi (tack vare fodret) så är ju inte pälsen den bästa.
Så igår schamponerade jag honom grundligt, och Svor över att balsamet var så fruktansvärt odrygt fick ta hur mycket som helst ur flaskan, känns inte riktigt ok att ett Balsam för 145 kr skall räcka till 3 behandlingar :-(
Läste på baksidan av flaskan för att se verkningstiden och ser då detta "1 del balsam spädes med 32 delar vatten"!

*FAAAAAAN*

Jag fick skölja balsam ur Bonzo päls i 40 minuter för att få bort allt balsam.... och balsamet då? Det skulleverka 3 minuter ;-)

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja det gäller att passa på när det är billigt, haha det gick med andra ord åt en massa vatten;-)))

Wordpress och bloggplatsen går inte alls, jag går i spam på en gång om jag länkar in bloggsidan.
Gör jag det i kommentaren kan det funka, deras spamfilter sorterar bort allt du inte accepterat i förväg.
Ha det så trevligt i k-burken, vem vet du kanske får din cider;-)))

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att fynda en massa hundsaker :)

Hoppsan....Inte kul upptäcka efteråt att balsamet ska spädas så mycke när man redan gjort av med så mycke i flaskan :(

Låter verkligen jobbigt att behöva stå och skölja i 40 min :S