fredag 18 juni 2010

11 år idag!

Idag är det 11 år sedan jag och Henrik blev tillsamans *Myyyyyyyyyys*

Men dagen blev verkligen inte som jag tänkt, på skogspromenaden ser jag att Nellys bak ser konstig ut kollar på nära håll och ser att hon är jättesvullen vid sin vänstra analsäck och även det högra är svullen :-(
Ringer min vän Emma och ställer henne på stand by till veterinärresa, men då jag fick tid klockan 17 så behövde inte jag hennes hjälp!

Hem och ner till centrum för att klippa mig och handla lite till mysmiddagen, efter klippningen mår jag illa och känner mig skum i kroppen, köper en varmkorv och det blir inte ett dugg bättre!
In på ICA lägger ett packe märgben i korgen och känner att jag mår sämmre och sämmre ringer till mamma och förklarar läget så hon kommer och hämtar mig, ber mamma släppa mig redan vid gargen och då kräks jag 2 ggr :-(
Får servett av världens bästa mamma och beger mig in, vänder magen ut och in under 2 timmar!

Stackars Henke fick oplanerad vilodag och rasta jyx och köra till veterinären med Nelly och sedan till apoteket!

Nelly fick pencilin för infektionen och kortison för att få ner svullnaden och på onsdag skall hon på återbesök och sövas samt få sina analsäckar ursköljda, så till hösten kommer hon att operera bort sina analsäckar så hon slipper denna resan igen!

Henkes mysmiddag blev färdigköpt lassang som kördes i ugnen *S*

Imorgon blir det mysmiddag och kolla på bröllopet samt smarrig efterätt, firar imorgon istället ihopp med kungligheterna!

1 kommentar:

Monica sa...

GRATTIS en dag för sent men bättre sent än aldrig;-)
Stackars Nellan, har haft tur med a-säckarna på våra ingen har haft några besvär, peppar peppar.
Ha en skön lördag;-)