tisdag 26 oktober 2010

Frost!

Måste säga att det är himmla vackert med frost ute och nakna träd, dock har min kropp inte vant sig med kyla ännu och inatt har jag frusit till och från hela natten och dessutom sovit relativt dåligt, svårt att somna och så vaknade jag hela tiden då jag somnat och på det har jag drömt mycket.

Min förhatliga hissdrömm, men nu var det bara första drömmen som var hissen på Stallgatan jag kliver in i hissen trycker på våning 6 (av 7) och hissen börjar röra sig och åker sedan högre upp än vad det finns våningar...
Högre och högre upp åker hissen, hisstrumman försvinner så hissen liksom dinglar fritt och man ser ner i avgrunden, låter rätt töntigt att beskriva drömmen men lovar den är verkligen riktigt läskig och jag vill bara av, brukar lyckas hoppa av ur den svajande korgen tillslut!

Vidare drömmde jag om flera olika hissar, bla en hiss som det var en lång glipa mellan våningspal och hisskorgen, ville inte kliva in i hissen men var tvungen och självklart hade jag världens ångest, hissen hade knapppanel upp till 99 och jag skulle av på våning 2 men råkade trycka på våning 80!
Hissen började röra sig mycket snabbt uppåt och jag försökte i panik ändra på panelen på en annan våning men våningsplanen svindlade förbi i en hisnande fart och panik och ångest till max :-(
Tack och lov blev jag väckt av Nelly som började pussa mig hysteriskt i ansiktet, antagligen har jag snurrat runt rejält i sängen och kanske tom pratat!

Det var riktigt skönt att bli väckt kan jag lova!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Hua, hua låter inte som några roliga drömmar det där inte :( Får hoppas du kan drömma nått roligare i stället :) Vilken tur att Nelly kom och väckte dig då så du slapp hissen ;)