onsdag 27 oktober 2010

Än kan dom Gammla gubbarna....

Hitta på hyss :-)

Igår gick jag med gammelgubbarna runt hagen ihopp med Henrik och Leffe, och då det var småskitigt ute men endå inte tillräckligt till att torka dom så skickade jag ut dom på terassen för att det sista skiten skulle släppa där ute istället för inne!

Vårat kylskåp är överfullt så vi har förvarat lite mat i dubbellburen ute på terassen nu när det är så pass bra temp ute, men i förrgår tog jag en bit tacopaj till middag och spännde på locket på ungsformen och ställde den på ett bord.

Detta hade jag glömt igår då jag skickade ut gammlingarna på terassen, men åandra sidan dom är 11½ år & 10½ år så dom borde ju inte hitta på sådanna hyss som att stjäla mat???

Henke var riktigt sugen på paj till middag igår, han tänkte belöna sitt kvalitetslöppass med en stoooor portion tacopaj och cola!

Då jag efter 30 min skulle ta in gammlingarna stod dom inte vid terassdörren :-O Jag öppnade och dom kom inte rusandes så jag gick ut så låg dom och tvärknoppade vid den uppbrutna och tomma formen :-/

Det var liksom en halv paj kvar 4 portioner ( eller 2½ henke portion dvs MKT paj kvar) Tack och lov fixade vovvarnas mage pajintaget så jag slapp rasta dom som en galning inatt!

Igår gick jag ut en sväng med kamern och här kommer det lite bilder:



Ett dött strå kan faktiskt vara vackert och livgivande på bild!



Men än har hösten inte tagit död på allt sommarliv...



Frosten har precis tinat och lämnat kvar vattenpärlor på ett grässtrå!



Nellys tassavtryck, korta fina klor har hon så man ser inte några klomärken på detta avtrycket!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Hoppsan då, verkar inte som om åldern spelar någon roll för lite bus. Speciellt när det luktar gott av paj kan jag förstå att dom inte kunde låta bli.
Vilken tur då att du inte behövde springa med sen då hela natten.

Så nu gäller det att inte lämna gamlingarna där det finns mat då, om du vill behålla den ;)

Anonym sa...

Ha ha vilka smarta gubbar :). Bara för man bli gammal behöver man inte bli senil sa Gretzky och snodde en korv. Lite civilt trotts är roligt hos våra old boys :)
Tack för grattis.