lördag 9 oktober 2010

Tryck över bröstet och svårt att andas!

Vaknade jag av i morse, dock var det inget fysiskt fel på mig utan det är Leffe som börjat med en "grej" de senaste dagarna!
När han är trött blir han mysigt gosig och liksom skall lägga sig på en, igår då Henke klev upp låg jag på soffan och läste, hörde hur Leffe klampade upp för trappen så kom han ivrigt fram och pussade mig god morgon klättrar upp i soffan och lägger sig på mig och somnar!
Samma sak då Henke gjorde sig klar för att åka till jobbet kröp Leffe upp och la sig på mig då jag låg på sängen, sedan då henke tog tag i sina kängor flög Leffe upp och blev pigg och ivrig för en natts jobb :-)
Men då han kom hem i morse var han ju trött och mysigt gosig igen, och jag låg då antagligen riktigt inbjudande i sängen så han la sig på mig igen helt enkelt....

Däremot hade jag ruggigt ont i magen då jag klev upp, gick dubbelvikt ut i köket och kastade på kaffe, men kände att nä det fungerar inte detta, tog en sammarin och gick upp och la mig på soffan och låg där i 30 minuter innan det släppt så pass skapligt att jag kunde ta lite kaffe för att bli människa igen!
Nu är det bara en ilande/molande värk och det känns trots allt helt ok!

Och nu en VARNING!

Marinbiologer varnar för blågröna giftalger i stockholms innerskärgård och mälaren, de blommar just nu och dom kan nu komma att finnas kvar tills isen lägger sig!
Dom ser inte ut som de blågröna algerna som blommar på sommaren, och algblommningen nu håller sig mestadels i strandkanten!

Så hundmänniskor som läser min blogg, kopiera gärna detta och lägg ut i eran blogg och om ni har på FB!

Inga kommentarer: