måndag 11 oktober 2010

Kanske inte riktigt det uppvaknandet!

Som jag tänkte att Henke skulle få på sin födelsedag!

Henrik och Leffe klev av efter 5 tuffa nätter och kröp ner i sängen strax innan 9 i morse!
Dom har spårat en hel del på nätterna, Henke la sin andra natt ett utmanande spår till Leffe så han fick hoppa över staket och spåra över vägar osv, dom 2 sista nätterna har en kollega till henke lagt utmanande spår till den lilla lusen så han var riktigt sliten morse den goa lilla Leffe!
Henke var också riktigt sliten kan jag lova, dessutom har han utbildning idag och skulle kliva upp kl 13.20 för att åka hemifrån klockan 14.30!

Skulle ner till centrum med pappa för att handla lite förnödenheter och då jag klädde på mig så ville gammelgubbarna in i sovrummet! Då jag och Henke pratat om det så släppte jag bara in hundarna och rörde mig mot ytterdörren då jag hörde Henke vråla och hur det lät som hundbråk från sovrummet :-S

Jag flög in i sovrummet och sög tag i Svinto och kasta ut honom i hellen medans Henke kastade Leffe åt andra hållet!

I efterhand var det rätt oklokt att släppa in gammlingarna i sovrummet, Leffe låg och tvärsov och vaknar av att en hund är påväg emot honom och han exploderar och Svinto svarar!
Henke kliver upp och vi låter hundarna gå ihopp och det är lite småspänt med det lägger sig efter ett par minuter, Henke tar in hanhundarna i sovrummet för att sova vidare men kan inte somna om :-/

Gammelgubbarna brukar sova inne hos Henke och Leffe ibland på dagarna, men då är det Henke som släpper in dom då han går upp på toan, så nu vet vi det... Henke tar in hundarna och jag låter bli att släppa in dom.

Idag fick vi hem våra nya sängar, eller rättare sakt vi fick SMS om att dom fanns att hämta så Henke åkte iväg och hämtade dom så eg gjorde inte ovanstående incident så mycket ;-)

Inga kommentarer: