onsdag 9 mars 2011

Bonzo...

Har ont i munnen sedan igår, tutar till då man skall kolla och böka, han har fortfarande ont idag men är bra i allmäntillstånd och äter med god aptit och nu tuggar han ben!
Kollat igenom munnen noga (Henke fick stoppa in fingrarna) och vi/jag hittade inget konstigt han har inte ont i läppar, eller tandkött, och då återstår det väl någon tand då?
Har han fortfarande ont i morgon blir det en tripp till veterinären, han kan ha skadat någon tand då han har haft så mycket dragkamp med Nelly senaste dagarna, håll tummarna att han inte har ont i morgon eller att det är ngt lindrigt fel.
Känns ju inte helt bra att i värsta fall att söva en 12 årig gammal hund, men är det ett mindre ingrepp borde det kanske räcka med sedering och lokalbedövning?

Igår var jag och fick nacken justerad och är fortfarande fräch, känns underbart att råda bot på det kan jag lova, låsningar var orsaken till dom krampande musklerna så efter lite knäckande, böjande, töjande och masserande var jag fräch igen!
Dock har jag viss räningsvärk i musklerna idag.

2 kommentarer:

Monica sa...

Nej att söva en gammal hund vill man ju inte, klart vi håller tummar och tassar för att det är något tillfälligt som är puts väck i morgon.

Ann-Margret o Vinja sa...

Hoppas verkligen det ordnar sig med Bonzo så ni slipper söva honom. Bästa vore ju om han slapp gå till vet helt och hållet :)

Skönt att du känner dig bra :) Brukar också få gå och knäcka ibland, tyvärr drar man ut på det alldeles för länge många gånger. Har sagt flera ggr att jag ska och kolla nacken och ryggen oftare så man slipper få låsningar. Men inte kommer man ihåg det inte ;)

Sv. Visst är dom söta när dom snörullar :) Ser så härligt ut :)

Ha en skön torsdag.