fredag 11 mars 2011

Uppletande & snöätande hund!

Igår fick Nelly och Leffe köra årets första uppletande, senast vi körde detta var i oktober! Vi körde i får hagen så Bonzo och Svinto kunde strosa runt utanför och leta godis och leka!
Uppletandet var en bredare korridor 25*50 meter, 6 föremål, Nelly imponerade på mig och Henrik för hon var tyst eller iallfall relativt tyst inte massa skrik, visslande och skällande utan fokuserade och jobbade bra!

Leffe var GRYM - 6 skick, 6 föremål, tyst, snabbt och målinriktat!

Bonzo och Svinto lekte med träd och grävde och studsade runt och hade jättekul, sedan gick vi hem med nöjda och glada hundar, Henke åt mellanmål innan han packade in sig i bilen och åkte på klubbträning och vara funktionär på inomhustävling.
1 timma efter vi kommit in serverade jag hundarna mat, och då jag diskar skålarna så hör jag hur det skvalar i hallen!
Bonzo kissar ner HELA hallmattan, han sa inte till något :-( Utan låg och vänta på maten, åt och gick ut i hallen och la sig igen alltså precis som vanligt!

Kastade ut Bonzo på framsidan och ut med hallmattan och torkade kiss innan jag kastade på mig kläderna och gick en sväng med Bonzo.
Han kissade hur mycket och länge som helst, genomskinligt kissade han så Bonzo har ätit massor av snö...

Idag skall en ny hallmatta in, kommer nog inte hinna köpa en, men en matta måste vi ha för det dånar i hela nedervåningen när någon hund går på golvet så jag har knappt sovit inatt heller :-(

Idag kommer pappa över på middag, vi serverar lassange!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul med lite uppletande för vovvarna :) Här får nog vänta ett tag till för det är rena isgatan överallt :(

Ja du, snöätande hundar är inte kul, speciellt om dom äter så mycke så dom kissar på sig :(
Min första schäfertik var lite så tyvärr. Hon kunde äta en massa snö ibland och sen kände hon inte hon var kissnödig utan helt plötsligt så var det bara blött där hon låg :( Som tur var hände det inte så jätte ofta.

Ha en skön helg du och vovvarna :)

Anonym sa...

Ska bli skönt att slippa snön. Gucci gillar med att sätta i sig snö som sedan rinner rakt igenom. Låter gott med lasagne. Hur var nya spat ?
Trevlig helg / S