fredag 4 mars 2011

Husläkaren!

Var till husläkaren idag för nackspärren, fick träffa min gammla husläkare som jag hade som barn då han var inne och jobbade extra!
Jag får egentligen inte äta Diklofenak men nöden har ingen lag var och hämtade 3 st 50 mg tabletter hos pappa som han fick efter knäprotesoperationen, de man köper på apoteket receptfritt är på 25 mg.

Husläkaren tyckte det var dumt att äta dom tabletterna på min mage och JAG VET det är dumt, men av 2 onda ting liksom ;-)
Hur som haver skrev han ut dunderkuren diklofenak 100 mg tabletter som inte skall sväljas om man säger så ;-)
Skall ta dom ett par dagar för att muskelaturen skall slappna av, dessutom skall jag till sjukgymnast för att få nacken justerad vilket känns toppen!

Idag är det sommarväder ute, +3 och regn =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Äter just nu D 50mg 2g/dag för min onda axel och tål dom bra men min far fick sluta då hans mage pajjade ur. Hioppas dom fungerar för dig för att ha ont är inte kul :(.
Trevlig helg :)/ Susan