fredag 25 mars 2011

lite vurpor...

Då vi tränade sök skulle jag värma upp Nelly, gick över bilvägen och kom till ett istäckt dike och tänkte där går jag över, liksom enda möjliga stället att ta sig över till andra skogen utan att vada i vatten eller på glasiäris...
Detta istäcke var skrovligt och skitigt så det var ju inte halt.

klev ut på isen och Nelly skenade iväg samtidigt som jag trampade igenom isen så iskanten blev på halva smalbenet.
Rasade rakt framåt slog i mitt ena knä så det blev rött och blått (Dock höll lundhagsbyxorna =) tog emot mig mest med högerarmen och ngt mindre med vänster. Blev såklart rätt öm i bröstryggen och nacken.

Igår var jag ute med Bonzo, Svinto och Nelly i våran skog dom letade godis och busade och lekte samt hade allmänt mysigt och skoj.

Farbröderna hamnar lite på efterkälke men jag fortsätter att gå, ser i ögonvrån hur Bonzo skall passera på min vänstra sida (Och svinto passerar på min högra sida) Hur de gammla gubbarna utan anledning fått upp denna galoppfarten försår jag inte...
MEN utöver sin härliga fart hade dom en pinne... en ca 3 meter lång pinne som dom höll i varsin ände så när dom passerade på varsin sida om mig så slog dom ju såklart undan benen på mig så jag landade rakt på rygg på isen :-(
Det kändes kan jag lova, liksom gubbarna är 11 och 12 år gammla så risken att fällas av dom 2 borde ju vara minimal *S*

Sedan ett par hundra meter längre fram har Nelly hamnat på efterkälke och tokrusar ikapp, OCH hon har en liten dumhet försig då hon har en leksak...
Hon hoppar upp med alla 4 tassar i ryggen på en för att bjuda upp till lek, går hon pecis bakom och gör det står man stadigt på jorden.
Men kommer hon springandes från ca 20-30 meters avstånd och gör det så flyger man, hade jag haft lågskor så hade det sett ut som en tecknad film att skorna stått kvar medans jag själv landat 1-1½ meter längre fram ;-)

Så igårkväll hade jag rätt onte i nacke och rygg :-( Men med lite linement blev jag helt bra så det känns ju helt ok :-D

Idag på skogspromenaden kommer INTE jag tillåta någon hund bakom mig ;-)

3 kommentarer:

Monica sa...

Du kanske skulle använda RUT avdraget och låta någon annan gå ut med hundarna, ASG.
Undrar om jag skulle tagit mej hem efter en sådan runda, vet ju hur det var när Argos slog en stock i mitt knä ont var bara förordet. Stod och höll mej i ett träd och tårarna rann, HU fick en vision av rullstol.

Anonym sa...

Aj aj , låter som du får boka in SPAT i en 3 timmar för lite härlig bastu och pool. Tråkigt att du gjorde illa dig men det är ju underbart att The Old boys har så roligt ihop :)
Trevlig helg / S

Ann-Margret o Vinja sa...

Men jösses vilken otur du har haft då :( Men den vurpan när grabbarna kom springande med samma pinne på varsin sida av dig måste sett kul ut ;) Även om det gjorde rätt ont att dratta på ändan :(
Tur ingen var med och filma ;)

Men hu för en Nelly med en ca 20-30meters sats som hoppar upp med alla fyra tassar på ryggen låter inte som det känns så skönt :(

Sv. Ja visst är det härligt när snön försvinner så man kan få så mycke mera härliga promenadvägar att gå och cykla :)

Ha en skön fredags kväll :)