måndag 14 mars 2011

Lydnadsträning i garaget!

Vi tog en tur upp till garaget för att köra lite lydnadsträning med samtliga hundar, började med en rejäl genomkörare med Nelly med störst koncentration på friaföljet.
Henke kom med lite tips och råd efter att jag kört ett tag, Nelly låser sig gärna på föremål och i en hyska i byxorns högersida hade jag kortkopplet hängande samt jag gick med klickern i högerhanden!
Då jag flyttade bort kortkopplet och tog klickern i vänsterhand och belönade nelly bak vid sin häck gick hon otroligt mycket bättre så det där skall vi fortsätta med för att få bort ploget!
Svinto fick köra lite buskydd, bita, släppa och bevaka och sedan lite frittfölj och framförgående <3

Nelly blev dessvärre rätt halt på 4 tassar av passet :-( baktassrna skinflådda och tendenser till skinflåddhet på framtassarna.

Idag skall jag med pappa ner till centrum, han skall till sjukgymnasten och sedan skall vi ta den obligatoriska fikan!

2 kommentarer:

Monica sa...

Hon lyckas med det mesta Nellan, måste göra ont;-(
Biltvätten var häftigt billig, blir ingen stor timpening för den som gör jobbet:-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilket lyx att ha ett garage att träna i :)
Visst är det bra med någon som kollar när man tränar :) Inte lätt att se alla "dumheter" man gör eller komma på lösningar när nått går lite illa. Tur du har som har en gubbe som också är hundintresserad :) Fundera på om man skulle byta ut den man har mot en mera hund idiot kanske ;)
fast man vet ju vad man har, men inte vad man får istället Ha, Ha ;)

Hoppas eran snö försvinner hos er också. I skogen har vi fortfarande rätt mycke snö, iaf för mycke för att spåra. Men gärden har jag set flera styckan som går att spåra på :)