tisdag 5 april 2011

Blev en uppfriskande promenad!

Igår klockan 20, vi kör samma upplägg idag att vi tar en powerwalk ihop ikväll... Turen som vi tog igår 35 minuter, i slutet av veckan misstänker jag att den kommer gå snabbare, och det är en perfekt runda att gå då den lätt går att förläna med ytterligare km utan att bli tråkig.

Ställde mig på vågen i går morse, och vikten har stabiliserat sig trots massor av "skräp" intag... Förvisso svarar min mage på skräpintag med stora protester så man måste ha extremt nära till en toa konstant. Värre än i vanliga fall :-/
Iallfall har jag bestämt mig för att sluta/dra ner på fika och godis samt annat onyttigt och se hur magen reagerar på det.
Dock kommer det på lördagar vara "mys" med ngn god onyttighet tex har jag till helgen planerat en pavalova så det blir nog både mysigt och gott.

Rent så där skulle inte jag ha ngt emot att gå ner 4-6 kg till, men det är mest för att skallen skall bli nöjd med siffrorna som står på vågen, folk i min omgivning tycker att jag ser lagom ut nu... dessutom har jag ett BMI inom ramen nu så vi får se vad som händer med kroppen nu =)

Idag blir det en favoritmiddag förövrigt, köra rotsaker (Potatis, morötter och kålrot) i ugn och till det fläskytterfilé och färdig beasås på burk *mums*

2 kommentarer:

Team AROZ sa...

Skönt att komma igång och träna :) och det är mycket roligare att ha med en kompis ...man peppar liksom varandra :D
Ha en bäst dag :D !!!

Monica sa...

Tycker också att det ser ut som det är bra nu;-)man vill ju inte se utmärglad ut eller hur.
Skönt när snö och is är borta, blir ju längre vändor när man slipper gå och spänna sej.
Ringer inte veterinären i dag vänder jag mej till Albano har tröttnat på att krusa dom. Vi tog ju bort dom här i Berga förra gången så det vore ju bäst att ta det där igen men som sagt hör hon inte av sej så. Jag vet ju själv vad det är den här gången.
Ha en bra dag;-)