fredag 29 april 2011

Mysig dag!

Igår satte världens bästa sambo ihopp en helt underbar dag, efter en morgonrastning av hundarna packade vi in hela flocken i bilen och rullade ut i en skog!
Med oss hade vi grill, hamburgare, bröd, sallad mfl tillbehör.

Vi började med att göra en vindövning med alla hundarna vilket dom tyckte var kalaskul! Även om jag inte riktigt hade tålamod att köra den rätt så blev det som sök för Nelly med ett tomslag där hon sattsade för fullt ut fint framslag och kom tillbaka då jag ropade <3
Sedan på det andra skicket som var lika bra det fick hon Henke.
Efter vindövningarna så fick hundarna ligga i bilen medans vi trampade ut ett spår åt varandra.
Medans spåren låg till sig satt jag i min stol och njöt av naturen och Henke fixade lunchen, det var liksom bara så mysigt.

Kolla vilken häftig stubbe, blåbär eller lingonris växer på den!


Jag ville ha ett lätt spår till Nelly, så Henke la ett spår som började i 400 meters träskmark där man fick hoppa mellan tuvor och sedan över en bäck!
Då vi var klara i träskmarken gick spåret ut på ett knastertorrt kalhygge där solen stekte, lite svårt hade hon att fästa underlagsskiftet och snubblade och trasslade jag inte på den fällda slyn i underlaget så snubblade och trasslade jag i linan ;-)
Över en bredare bäck blev det på kalhygget också!

Leffes spår blev ett lägrespår, över 2 stora berghällar, en spetsvinkel och massor av vanliga vinklar samt klättra upp för ett berg.
Det lilla djuret skötte sig mycket bra spårade på som om han gick på räls.

Igår slog vi även till på en L U F T R E N A R E så vi får en bättre luft inne, som hundägare dammar ju hemmet igen på en timma eller 2 efter dammningen, och nu så vimmlar det dessutom av pollen i luften!
Så denna luftrenare lär komma i början av nästa vecka = Underbart!

1 kommentar:

Monica sa...

Vilken mysig dag;-))tänk att det alltid är så mycket godare att äta ute i skogen.
Har ju två veterinärer en till Argos och en till Signe, dom behöver ju lite special båda två. Dom två riktiga vänstervarvarna är ju aldrig sjuka, Kajsa har aldrig i sitt nioåriga liv varit till vet utom för att ta sprutor. Men så var ju långhåret också tills hon blev sjuk och dog på ett par månader, dom har samma stam.
Ha en skön Valborgsmässoafton;-))