söndag 24 april 2011

Påskmiddag!

Igår klockan 16 chekade vi in hemma hos mamma och Bosse, med oss hade vi det båda gammlingarna så dom kunde få tigga lite extra ;-)
Sillen och ägghalvorna som var förrätten var supergod, finns ingen som kan lägga in sill som min mamma, sedan hade brosans fru malin rullat baconskivor runt hallomibitar och satan i gatan vad det var gott, i vanliga fall älskar jag just denna cypriotiska ost, men med bacon blev den ännu godare!

Så jag mumsade ett par sådanna bitar innan köttet var klart på grillen och helt otippat blev jag proppmätt *S* Fick inte i mig en bit av middagen sedan :-)
Men huvudsaken var väl endå att man fick äta sig mätt?

Hem fick vi dessvärre gå redan kl 17.40 för hundarna skulle ha mat och Henke skulle rulla till jobbet kl 18 :-/

Så fort Henke rullade till jobbet röjde jag om på terassen, delade av den och tog bort lite mattor, satte på Nelly en långärmad tröja och sedan skickade jag ut dom på terassen med varsitt ben, Svinto gav upp efter 2 timmar och ville komma in men Bonzo och Nelly tuggade tills det var dags för kvällsrundan!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad tråkigt att du inte fick i dig nått av middagen sen :( Men som sagt, du var ju mätt i alla fall.

Tycker 2 timmar var länge att tugga ben, men Nelly och Bonzo gav inte upp så lätt ;)

Ha en fortsatt bra dag du och alla vovvarna :)

Monica sa...

Jaha smacka i sej så man inte orkar huvudrätten har hänt även mej;-)
Signe hade så små fina snitt så vi behövde aldrig ta det lugnt med henne utan bara hålla henne ifrån stygnen.
Hoppas du får beskedet i morgon.