söndag 3 april 2011

Hungriga Nelly!

Nelly är ju konstant mera eller mindre hungrig...

MEN inför löp och under löp är det liksom extremt, matnäbben är påkopplad konstant och det är ett evigt letande efter mat. Hon tunnar ur inför löp och får därför också ett kvällsmål mat en lite mera än en halv måltid är det.
Igår skickade jag ut Bonzo, Svinto och Nelly på terassen så dom skulle få gluffsa i sig varsitt jättemärgben och efter 3 timmars knaprande och gnagandes tog jag indom för att gå kvällsrunda.
Kvällsrundan jag går med hundarna tar bara 20 minuter och jag väljer att gå den dubbelt, först med gammlingarna och sedan med häxan.
Då jag och Henke spårades senast glömde jag att kasta kattmatsresten, dvs den urtryckta kattmatsförpackningen ni vet en sådan där liten påse.
Så jag la den på hallbordet (Då vi spårat och myst klart la jag kattmatspåseresten i en bajspåse och knöt igen och la i fickan)

Iallfall kommer jag hem och se att hallen ser "konstig" ut... Snabbt kopplar hjärnan och jag tänker *djäkla hund*

Nelly hade fått nos på den tomma kattmatsförpackningen så låg ej synlig på hallmöbeln så hon har klättrat runt på den och rivit ner lampa och fotoram som hängde i sladdarna, burken med hundbajspåsar låg på golvet!!!
Och hela golvet var fullt av en miljon delar av en bajspåse och lika många delar av kattmatsförpackningen :-/

Hon är verkligen ett födogeni <3

2 kommentarer:

Monica sa...

Du kan ju inte påstå annat än att hon är smart i alla fall ASG

Ann-Margret o Vinja sa...

Så klart man måste förse sig själv om man är hungrig :) Ni fanns ju inte hemma så hon var ju tvungen att fixa maten själv ;)