måndag 4 april 2011

Sund med Hund!

Idag måndag vecka 14 drar jag och min kära granne igång med projektet Sund med Hund så idag skall jag införskaffa en stegräknare, ta vilopuls, mäta mig samt väga mig!

Och ikväll kommer jag och Marica gå 30 min powerwalkrunda ihopp med Nelly, varje dag skall det till en extra promenad på 30 minuter denna veckan. Vi är sjukt peppade så det kommer nog gå bra och det känns som en soft och bra början!

På länken ovan kan ni läsa om träningsprogramet, se träningskortet och det personliga resultatkortet! Det går såklart att hänga på detta utan hund också.

Igårkväll kikade jag in på föreningens hemsida och såg att under vecka 14 skall dom ta upp gruset i området, jaha vilken tur att jag gick i på hemsidan och såg det så jag kunde sopa här utanför och även hos granntanten, som tur var kom Marica hem precis då jag stod och sopade så hon tog sin egna lilla plätt, annars hade jag sopat den också för man är väl en god granne :-)

Tycker att föreningen kanske borde ha lagt lappar i lådan om sådanna saker som är "viktiga" men nu får man kanske tänka på att gå in på hemsidan oftare så man inte missar någon viktig information, jag gick mest in för att se om det skulle komma upp någon konteiner i området så man kunde kasta lite skräp... Eller mycket, har en hel del som behöver läggas på tippen!

2 kommentarer:

Viktkamp sa...

Härligt med promenader =)

Du är välkommen till min blogg! Alltid kul med nya besökare =)

Sanna sa...

Hade missat det men nu är det nerladdat och första passet infört :0)