fredag 1 april 2011

Spår och pundare!

Igår åkte jag och Henrik och spårade med Nelly och Leffe med oss hade vi ett litet mellanmål så man kunde mysa lite medans spåren låg till sig.
Där vi skulle spårat var det upptaget så vi hittade istället ett annat ställe som var ännu bättre, förvisso efter en trafikerad väg men vi fick varsin enorm äng att lägga spåren på :-)

Henke la ett spår på 1 km med 6 +slut till Leffe och flera vinklar.

Nelly fick ett spår på 1 km men extremt mycket vinklar första biten, 3 apporter +slut det var först 2 vanliga småapporter sedan stora slutapporten och slutet var en burk kattmat.

Då spåret var lagt satte vi oss i bilen och småpratade och fikade och hade det riktigt mysigt, tanken var att jag skulle gå med Henke och Leffe i spåret. Men det sket sig för då det var dags för Henke att plocka ut Leffe så kom det en puttandes pundarbil bakom oss :-/

Dom frågade henke om dom fick köpa lite bensin av oss, Henrik svarade nej då frågade pundarkillen om Henke kunde köra dom till närmsta mack (Som dom körde förbi 2 km innan soppatorsken) och det kunde vi inte det var dags att ta spåret.

Så jag stannade vid bilen, ville liksom inte gå iväg och lämna våran bil där Nelly låg dessutom ville jag inte få bilen slangad.
Och medans jag kollade på första biten av henke och leffes spår strök dom runt våran bil :-/

Dom stoppade en Taxi som körde en av dom till macken, tack och lov! Dom kom tillbaka relativt snabbt och petade i soppan i tanken innan dom rullade vidare.

Men då dom rullade förbi mig så visade den ena i baksätet hela sin nakna, bleka håriga röv mednas övriga räckte finger *S*

Spåret gick riktigt bra för Nelly, jag höll emot henne ordentligt för att spåret skulle gå i min fart, vinklarna blev väldigt mycket bättre då det blev mindre muskler och mera hjärna, hon spårade riktigt fint.
Enda konstigheten i spåret var den stora slutapporten som hon inte alls ville plocka upp hon luktade på den och spårade senare vidare :-/
Uppmuntrade henne att ta den, lekte med boll och kastade apporten bakåt i spåret och bytte med boll innan jag släppte henne på spåret igen för att hon skulle få spåra till slutet.
Så nu skall jag alltid ha en slutapport som näst sista pinne så Nelly vet att det inte är slut på det roliga då man plockar upp den sista pinnen.

 Slutligen måste väl endå detta vara ett aprilskämt i aftonbladet?

3 kommentarer:

Monica sa...

Ute på lite äventyr ser jag, det ska nog mer till än lite mooning för att chocka folk nu för tiden Haha. Tur ni hade hundarna med er en del virrhjärnor vet man ju inte vad dom kan hitta på.
Kul att hon spårade bra, slutet löser sej nog.
Ha en skön helg;-)

Anonym sa...

Otrevligt med pundarna och ännu värre när dom moona ;).Gucci vill ibland inte sluta att spåra så hon hoppar över slutet ohc kör vidare. Tränarsom du tänker göra då med bra resultat. Trevlig helg / S

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilka konstiga människor det finns....Tur dom bara visade röven och inte gjorde nått annat dumt :(

Vad kul att bägge vovvarna spårade bra :)

Var ute och la några upptag med Vinja på em men jag tyckte inte riktigt att hjärnan var helt påkopplad där. Iaf inte på dom 2 första, men det sista gick bättre :)

Sv. Vad praktiskt att låta dom långhåriga ligga på terassen och torka :)