onsdag 13 april 2011

Spår idag!

Idag har jag lidigt extremt mycket av teflonminne...

Satt i godaro mitt ute i skogen på en stubbe och dagdrömde då mobilen ringde det var Tessan som sa att hon var hos mig om 1 minut!
Det gick upp ett liljeholmens om att vi skulle träffas idag, bara att kasta sig ur skogen och rusa hemåt...

åkte mot tippen för att spåra medans jag förhörde mig om hur hennes anställningsintervju gått, det verkade ha gott bra så hon var nöjd.

Trampade ut ett spår på 1,1 km till Nelly på äng och sedan fick det ligga nästan 2 timmar, vi fikade och pratade och sedan gick jag med hennes egenuppfödda hoffe, underbar liten spårdonna <3

Sedan var det dags för Nelly att spår, väldigt mycket muskler i början men höll sig i eller i närheten av spåret, massor av ringlande sedan spårade hon galet tyckte jag och vägrade att gå dit hon ville, i efterhand visade det sig att hon hade rätt och jag fel så jag genade då 300 meter i spåret :-(

Nelly med första apporten...

Sedan spårade hon fint och nogrant och mattehjärtat blev nöjt.



Sedan vid ett ställe drabbades jag av akut teflonminne igen och "visste" att jag inte alls gått där Nelly gick utan vinklat av mot skogen tidigare, så handgripligen släpade/bogserade jag henne dit jag "visste" att jag gått stackars Nelly fann sig i att jag släpade henne typ 150 meter bort.
Hon jobbade och jobbade samt jobbade innan hon spårade tillbaka dit hon blev avsläpad av spåret...



Tänkte kolla vad hon skulle göra och efter ca 30 meter spårande från brytpunkten hittade hon en apport :-/

ja, ja sedan fick hon spåra själv utan min inblandning i spåret... Stackars hund att ha en sådan korkad och dum matte som inte litar på hunden i spåret :-(

Och min vän... Hennes mobil ringde under spåret, dom skulle höra av sig innan fredag och dom hörde av sig redan ett par timmar senare för att berätta att hon fick tjänsten, så himmla glad för hennes skull nu kommer hon jobba på väsbys psykriatiska mottagning (Om jag inte förstod helt fel så är det rättspsyk hon kommer jobba på)

Inga kommentarer: